Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av Carina - 29 augusti 2009 11:09

Idag hade ju din mamma det förbett med macka och proviva till pillertagningen. Det var bra för jag tror att jag mår bättre om jag äter till pillerna. I natt har din mamma sovit ganska bra, trodde inte det för jag sov ju så mycket igår. Vaknade några gånger men somnade om kvickt igen. Ena gången jag vaknade kändes det som om något kröp längs benen, en inbillning trodde jag från början men sen kände jag att det var något. Hjälp, en spindel, var första tanken. Jag flög upp, tände lampan och fläkte upp täcket. Din pappa trodde att jag drömde men jag skrek till honom att döda djuret. Det var en mal som låg där i sängen och som krupit på mig… fy vad äckligt. Din pappa dödade djuret och din mamma somnade om igen.

 

Då din pappa gick upp, fixade han även frukost till din mamma. Jag fick två mackor och yoghurt i ett glas. Han är så underbar din pappa. Din mamma mådde inte så bra, men är kanske mest trött. Låg hela förmiddagen då din pappa la klinkers i köket. Somnade till en stund men vaknade och förstod att det var dags att gå upp. Klockan var ju ändå halv tolv och vi skulle ju iväg på stan. Din pappa kom upp och la sig lite här med din mamma. Jag försökte komma undan att följa med på stan men det gick inte. Du måste komma ut lite, det är nog bra för dig…

 

Vi gjorde oss i ordning och körde mot stan. Vi var först på Frösön och åt, din mamma gillar räkmackorna där och räkor är bra för Knoll och Totta. Vi åkte sen till Lillänge och handlade åksjuke armband till din mamma och omega-3 piller, din pappa fick Guinness… rättvisst? Vi var även på Jula och handlade antenn som ska komma upp i höst och lite annat smått och gått. På vägen hem handlade vi lite mat.

 

Din pappa sa då vi åkte hem att det var nog skönt att det är en lugn helg. Besöket hos barnmorskan tog knäcken på honom igår. Allt prat om dig, Gabriel fick honom att bli nedstämd och det tar ju på krafterna. Din mamma var istället så upprymd över att hon kallade dig för Gabriel och att hon mindes det sen din mamma pratade med henne i telefon.

 

Då vi kom hem fikade vi och sen vilade din mamma och din pappa höll på med el-patronen till ackumulatortanken. Han blev klar med det men din mamma gick inte upp ur sängen mer än precis då jag skulle äta. Din pappa fixade mat och vi fikade samtidigt. Din mamma låg sen resten av kvällen och din pappa gjorde mig sällskap sen och vi tittade på film.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards