Alla inlägg den 3 september 2009

Av Carina - 3 september 2009 19:46

Idag skulle din pappa jobba hemifrån och din mamma ska till doktorn. Din pappa måste följa med och köra din mamma därför är han hemma. Hans klocka ringer tidigare än din mammas pillerklocka så nu är vi uppe i ottan, eller kanske inte upp men vakna. Din pappa hade inte så bråttom upp idag men till slut sa din mamma att nu måste du upp och fixa frukost  till mig. Din mamma kände hur illamåendet välde upp…

 

Åt lite och sen låg din mamma kvar i sängen och somnade om då din pappa började jobba. Din mamma oroar sig lite för att vi ska till doktorn redan kl 10, din mamma är inte människa före ett. Åt lite till och klädde på mig och gick ner. Din pappa var klar och vi åkte till Frösön. Vi fick nästan komma in direkt då vi kom och det var en ung snygg doktor. Din mamma kände sig nästan som en gammal tant när jag nästan blev frisk då jag såg honom. Inte nog med att han såg söt ut så var han duktig också. Din pappa var mest förvånad över att doktorn var så ung!  

 

Din mamma berättade och visade upp alla piller jag äter. Han tvekade inte utan sjukskrev din mamma. Först hade jag tänkt jobba från måndag men jag är ju långt ifrån pigg och han tyckte nog att jag skulle vara hemma hela nästa vecka men då ska din mamma till Skåne i tjänst och det vill jag ju inte missa. Så på onsdag börjar jag jobba halvtid och det ska jag göra till sista september. Vi ska ju på ultraljud på tisdag och efter det får vi vet hur det blir med piller minskningen.

 

Din mamma fick också utskrivet fler magpiller och han berättade att det inte gjorde mer nytta att äta två eller en och inte heller vilken tid på dygnet jag åt dem utan det viktigaste var att jag åt dem och att jag planade ut sakta. Din mamma ville även blåsa i en PEF mätare för jag tycker att jag är lite tung andad. Vill ju veta om det är av graviditeten eller om det är av astman som jag är andfådd. Din mamma har ju inte ätit mediciner sen du blev till Gabriel och nu så här i efterhand kommer din mamma ihåg att doktorn för länge sen sa att lungkapaciteten går sakna ner och rätt som det är så är den nere i botten utan att man märkt det. Nu fick jag ut en ny genom ett hjälpmedelskort. Din mammas gamla ligger i någon flyttlåda någonstans!

 

Barnmorskan som var med sa att man ofta blir sjukskriven i vecka 28 om man väntar tvillingar?? Vad ska jag då göra?? Det är tre månader innan utsatt tid! Så hoppas din mamma inte att det blir.

Vi stannade på apoteket som ligger i samma hus. Hämtade ut piller och PEF mätare. Då vi kom ut i bilen var din mamma tvungen att provblåsa lite och det var inte bra. 300...din mamma ska ligga på minst 400 gärna över det. Nu blir det till att börja med inhalationerna igen.

  

Vi tänkte äta lunch på restaurangen sidan om men de hade inte öppnat ännu så vi åkte och handlade istället. Din mamma var så hungrig och for direkt in i affären och kollade om de bjöd på bananer. Det brukar vara så i vissa affärer och så var det här. Din mamma tog en till mig själv och en till din pappa. Då vi handlat körde vi hem och din pappa lagade mat, eller värme mat till oss.

 

Pratade med chefen, berättade om hur det var och att jag ska börja jobba nästa vecka. Vi bokade en tid måndagen efter för din mamma ska ju inte vara på jobbet nästa vecka utan bara i Skåne. Chefen hade även tänk att din mamma inte ska ha några arbetsledaruppgifter under hösten utan vara alla chefer behjälpliga med administrativa program. Först kändes det inte bra men sen när jag tänkte efter är det nog skönt. Tänk att slippa ta i allt tjafs som personalen ibland, eller ofta håller på med.

Dessutom är det ju lättare att komma ifrån och hålla dialogutbildningar. Kollade upp att vecka 41 då din mamma ska ha första är i oktober och då är jag inte sjukskriven längre… bra det.

 

Vi fikade efter maten men din mamma fick vila emellan. Din pappa började sen jobba och din mamma gick upp och ringde till Mia. Din mamma låg hela eftermiddagen. Din pappa tömde bilen och städade den för den ska in på lagning imorgon. Det är saker som varit dåliga sen vi fick den. Din mamma ringde till din moster. Det var längesen jag pratade med henne och din mamma vill ju veta hur det är med kusin Ian.

 

Han är mycket bättre. Han kan sitta men trillar ibland, han ålar sig fram men kan inte gå. Han kan röra benen och har känsel i dem men de vill inte gå. Han var ju så glad över att gå innan och sprang fram och tillbaka hela tiden. Han är mycket gladare och annars är han som vanligt. Han pratar och förstår som innan. Däremot så har de problem med att hitta anledningen till att han har så högt blodtryck. Han äter både blodförtunnande och blodtryckssänkande medicin. De ska röntga den dåliga njuren och se hur den är, kanske kan det var det som gör det höga blodtrycket. De vet ju inte, gissar hela tiden.

 

Det var i alla fall skönt att höra att han mår bättre. Det känns bra att få åka ner och träffa dem nu igen. Kanske får de komma hem på permission men det vet man ju inte förrän nästa vecka. Din mamma berättade hur det låg till här och din moster är glad över att din pappa också ska förbjuda din mamma åka skidor i år… men ska din mamma vara hemma efter jul nästa år så kan ju de komma och hälsa på.

 

Vi åt mat och fikade lite. Din mamma är matt och när ska det vända det här. Din mamma är så trött på inte kunna göra något. Vi gick upp och la oss, läste och lekte med Internet. Din pappa somnade som vanligt innan han lagt sig på kudden nästan. Din mamma har däremot lite svårare för att somna nu när jag ligger hela dagen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards