Alla inlägg den 14 september 2009

Av Carina - 14 september 2009 19:00

Idag då din mamma var på toaletten på morgonen kom det lite blod på toapappret. Din mammas hjärta stannade och jag blev helt kall svettig. Din pappa var kvar uppe och jag berättade för honom. Han sa att det kan ju hända, han är alltid så lugn, jag tror inte han är det inombords men utåt till din mamma och det är skönt. Din mamma gick och la sig igen och din pappa gick ner och åt frukost och fixade frukost till din mamma. Han ska vara borta ända tills 19-20 tiden ikväll så han måste förbereda lite för din mammas lunch.


Han kom upp med maten och sen åkte han. Han skulle handla till fläkten innan han åkte till Sollefteå. Han ringde flera gånger på vägen upp och det var skönt att höra hans röst. Idag mådde inte din mamma så bra. Somnade om och var helt virrig då jag vaknade. Jag fick sms av en kollega och ringde till henne och pratade. Det var kul att få prata någon annan än din pappa.


På lunchen blev din mamma så svettig då jag åt så jag gick ut och satte mig på friggebods altanen och njöt i solen. Det är höst i luften men samtidigt varmt. Det är helt underbart för det är ju helt vindstilla och din mamma satt där och njöt i solen tills getingarna kom och förstörde för mig. Gick in och la mig i sängen igen. Låg där resten av dagen. Till slut var jag hungrig och värmde en lasagne, den var inte så god.  Fick ett ryck och tog upp blåbär i frysen men hittade ingen bytta till dem. Gick ner till husvagnen och skulle hämta en, tänkte bara kolla nyheterna men då visade det sig att det skulle vara en intressant gäst, Sanna Edin, hon fråga doktorn. Så jag gick upp och hämtade med mig mat, vatten, dator till husvagnen och åt lite mat till. Kollade på tv och sen blev det nya program och din mamma stannade kvar.


Din pappa ringde då han var i affären i Sollefteå, han hade chefen med sig till Östersund så han kunde inte ringa annars. Din mamma stannade kvar i husvagnen och då började det bli mörkt och jag vågade inte gå hem själv. Fick stanna tills din pappa kom hem. Datorn la av, hade ingen batteri sladd med mig. Skulle ju inte stanna så länge…


Din mormor ringde. Hon hade sorg idag, hon har sålt sin älskade Volvo och har köpt en Toyota. Hon är van vid en stor bil och blev snopen av hur liten den var. Hon håller på att tömma huset och ska i helgen sälja massa möbler. Hon har också övertalat sin Thomas att hon ska ha ett uterum hos honom. Det var kul att hon hörde av sig och hade tid att prata med din mamma.


Din pappa kom hem men han fyllde först kylskåp med det han hade handlat. Kom sen ner och hämtade din mamma. Din mamma hade saknat din pappa nästan hela dagen, det blir så ensamt att vara helt själv och tråkigt. Vi låg och pratade om vilket kakel vi ska ha i köket. För en gång skull är vi inte helt överens, ännu i alla fall. Din mamma är som i en bubbla, kan inte tänka. Din pappa frågar hela tiden och rabblar massa siffror och annat och din mamma kan inte ta in de. Hoppas detta också går över fort.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards