Alla inlägg den 18 september 2009

Av Carina - 18 september 2009 18:45

Idag skulle vi åka till stugan och din mamma ska köra den ena bilen. Vi ska ju ha lastbilen med oss upp och den kan ju inte din mamma köra och din pappa måste ju komma hem på något sätt. Din pappa åkte på jobbet som vanligt och din mamma bestämde sig för att vila hela tiden ända tills vi skulle åka. Vi behövde inte packa något speciellt för vi ska ju inte vara där så länge.


Så det var vila som gällde och då din pappa kom hem fick din mamma lite ångest över att vi snart skulle åka. Din pappa åt lunch och han kokte ägg till din mamma och gjorde macka så jag kunde ta med mig, vill inte äta innan vi åker.


Då jag gick ut för att köra iväg kom illamåendet över mig. Det luktar så illa från våra rensbrunnar och då satte det igång. Satte mig på en pall trave och spydde. Din pappa kom men papper sen till mig. Han kom även ut med giraffen, din mamma hade glömt din lilla giraff. Så glad jag blev då han kom men den. Höll den för näsan så jag kom förbi rensbrunnarna. Till slut kom vi äntligen iväg, men vi kom inte så långt. Efter några tio tals meter började det tjuta i din mammas bil. Det var belysningen på släpet som det var fel på så din pappa fick fixa det och sen slutade det och vi kom iväg. Din pappa körde och tankade på Frösön men din mamma körde norrut.


Innan jag passerade Lit höll jag på att svälta ihjäl. Tog upp en macka, som din pappa brett och skalade ett ägg och hade lite kaviar på. Det var det godaste jag ätit på länge… var helt salig. Körde sen vidare utan att din pappa kom ifatt mig. Stannade sen på OK i Strömsund och väntade in din pappa. Din mamma tankade och vi åkte till korvkiosken. Din pappa handlade en korv med bröd till din mamma och hamburgare till sig själv. Vi åt i bilen för din mamma fixade inte lukten i korvkiosken.


Vi körde vidare och stannade först efter Dorotea för att fika. Din pappa fick köra först sista biten. Det var skönt att komma fram. Din mamma stapplade in till din farmor och farfar och la mig på soffan och bara njöt av att vara framme. Tootsie kom direkt och la sig på din mamma och hon också bara njöt. Fikade lite innan vi gick hem till oss. Idag var det en tuff kväll, först Diggiloo sen Skavlan och till slut Dirty Dancing… vilken tv kväll. Din pappa var med och kollade första programmet och sen sov han som en stock.


Din mamma tittade vidare och grät till filmen, det var så längesen jag såg den. Din mamma fick sen smyga in och lägga sig och sova.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards