Alla inlägg den 24 september 2009

Av Carina - 24 september 2009 13:00

Din mamma vakande av att din pappa smekte mig på ryggen, det är ett härligt uppvaknade. I natt vaknade din mamma och var hungrig eller det sög i magen. Jag brukar sova dåligt mellan 2 och 4 men sen när det väl är dags att gå upp sover jag hur bra som helst. Jag sover sen ännu bättre då jag somnar om då din pappa åkt till jobbet.


Men idag vaknade din mamma hungrig och din pappa fick inte ligga och mysa så länge utan han åkte ner för att göra mackor till mig. Jag ska börja med en ny teori idag, att äta först och sen vila och sen ta piller. Jag tar ju pillerna på nästan tom mage. Då jag vaknar klockan åtta är jag sällan hungrig och äter bara precis så jag svälja pillerna. Ja, jag kan inte svälja med vatten som ni andra, utan jag stoppar in pillan precis innan jag ska svälja och så åker den ner. En pilla åt gången och det tar ibland lite mycket tid då man ska svälja många. Nu är det inte så många längre, nu tar jag bara 2 utrogest 3 gånger om dagen istället för 4 och färre blir det för varannan dag.


Åt mackan och sen satte jag på TV:n, idag ska din pappa vara hemma och bygga och din mamma sov inget på förmiddagen idag. Din mamma tycker att det känns som om denna dag kommer att bli bra. Hoppas det håller på att vända annars kommer din mamma att bli knäpp!


Nytt för idag är att jag åt lunch med din pappa nere. Det är längesedan nu, åt en ägg- och kräftstjärts macka och sen var jag helt propp mätt. Gick upp och vilade efter maten och idag är det cykel på tv och det är ju kul. Då jag legat där en stund kom din farmor och farfar. Din farmor sa direkt, oj, vilket fint kök, sen packade hon och din pappa in allt kött och alla bär som hon hade med sig. Nu är frysboxen helt full… men det finns ingen som helst logik i hur det ligger. Borde tömma den och fylla om den men inte idag…


Vi fikade och din mamma fyllde diskmaskinen igen. Nu är snart allt vårt nya porslin diskat. Din farmor ska få ta med sig sitt porslin hem igen. Då vi fikade klart så gick de andra ut och började jobba och din mamma gick upp till sängen igen. Kollade på förlossningskliniken, det ska man inte kolla på om man vill bli gravid, nu är det ju för sent… Idag var det trillingar som föddes och de är inte snygga då de kommer ut. Speciellt inte de som tar kejsarsnitt, de ser blåare ut än de andra.


Idag har din mamma börjat skriva i bloggen igen. Det har tagit emot den sista tiden. Tankarna bara far omkring i skallen och jag kan inte tänka klart. Allt far omkring och det är som att ha gröt i hjärnan som Carina Berg pratat mycket om. Nu känner jag mig lite mer som vanligt och det är skönt. Fast huvudet är inte helt klart men inte lika borta om man så säger.


Din mamma var även nere och åt middag och fixade lite till där nere. Känner mig riktigt pigg idag. Din pappa sliter och sliter, han vill göra så mycket. Han har ju varit ledig idag och då blir det mycket gjort. Han har börjat på garaget och hunnit med många brädor. Din farmor och farfar tog direkt tag i städningen då de kom och fyllde ett släp. De har redan stängt på soptippen för idag så det får åka och tömma imorgon.


Din mamma såg på superstar och hörde hur din farmor och pappa städade och plockade undan där nere. Känner mig nöjd med dagen och till slut kom din pappa upp men han somnade nästan direkt så han la sig. Din mamma tittade även på lyxfällan innan det var dags att ta piller och sova.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards