Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Käre Gabriel, Knoll och Totta 28 sept

Av Carina - 28 september 2009 13:00

Din pappa var ledig idag så då ställer vi inte klockan, din farmor kommer ändå innan åtta. Nu vakade din pappa tidigare och ville ut och jobba. Din mamma var hungrig, vaknade av att jag var så törstig på natten men orkade inte hämta vatten. Så din pappa gick ner och gjorde frukost till din mamma innan han åt själv.


Din mamma kände att jag inte mår lika dåligt idag, eller kommer att göra. Din farmor och farfar ska åka till stan och handla idag så din mamma har önskat mer sugrörsdricka och clementiner. Som din mamma har längtat efter clementiner, men nu äntligen är de här.


Din mamma har svårt för att äta på morgonen. Är pigg först men sen då jag tar första tuggan går det åt skogen. Två tuggor och sen är det nog… försöker skölja ner med dricka eller yoghurt. Så frukosten brukar vara klar till lunch och då är det två mackor. Idag gick din mamma ner och fikade. Hade pratat med din moster. Ian är mycket piggare, han kan nu stå upp vid bordet och ta ett steg åt sidan. De är på rehab varje dag och tränar. Hans värden är också bra förutom det ena njurvärdet. Han äter nu special mat, han får inte äta så mycket protein. Så Annika Dahlqvist kan ju slänga sig i väggen om kolhydrat fri kost. Det går inte om man är njursjuk i alla fall. De kommer att operera bort den dåliga njuren men han ska bli stabil först. Nu är de bara på sjukhuset var fjortonde dag. Det var skönt att höra att de har det bra.


Din moster är så orolig för din mamma. Att jag inte äter som jag ska, att jag inte känner mig gravid eller att magen inte ska växa som den ska. När vi var på stationen i lördags hämtade din mamma hem badrumsprylar från Ljusdal och där var krämen jag fick av din moster då du låg i magen. Ska smörja magen med den så jag minskar risk för bristningar. Denna gång lär magen blir större än förra gången.


Åt även middag nere idag. Lägger mig alltid en stund efter maten men det är ju roligare att vara med i samtalen istället för att ropa ner när jag hör något jag vill tillägga. Efter vilostunden gick jag till brevlådan. Det var kallt idag, riktig höst och det känns att vintern är på gång. Det var faktiskt snöblandat regn imorse, men fortfarande har det inte varit frost. Så jag fick ta på mig riktiga kläder och ändå var det kallt. Var ute och kollade hur det såg ut i friggeboden, det är isolerat på alla väggar och det har kommit upp panel på två väggar. Din pappa har också varit duktig och fixat med garageportarna.


Din mamma tog sen ett bad, det är en jobbig del. Jag blir helt slut i rutan så jag måste göra det på kvällen så jag kan gå direkt och lägga mig. Det är så skönt att äntligen ha tillbaka mitt badkar.


Din pappa kom inte in förrän efter åtta, han bygger så hårt. Nu när din farmor och farfar är här kan inte din pappa bygga som han själv vill för han måste vara och styra dem och hjälpa dem. Han är så stressad men din mamma hoppas det går över snart för han mår inte så bra att jobba så hårt på alla ställen. Din mamma ska hitta på något kul för oss sen då jag blivit piggare. Vi betalade räkningar och så kollade vi tv. Det var en mat debatt som var intressant. Din pappa somnade som vanligt först men låg och mös med din mamma först och det är mysigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards