Alla inlägg den 30 september 2009

Av Carina - 30 september 2009 20:00

Det händer inte så mycket här… din mamma ligger halva dagen och din pappa är på jobbet. Visserligen jobbar din farmor och farfar på nu. De har ett högt tempo för att blir klara för de ska åka hem imorgon. De håller på att isolera det sista i friggeboden och sätta upp den sista panelen. Då de är klara med det ska din pappa sätta upp väggen i mitten.


Han har satt all el där, eller dragit den, han ska sätta uttagen sen då det är klart. Din farmor städade där då de var klara. Hon knä skurar golven… det skulle aldrig din mamma göra, jag är för modern för det!


Idag var din mamma ute och promenerade, din pappa tog posten så jag fick gå till sjön. Plockade då blommor, det är den sista september och din mamma plockade midsommarblomster, smultron, blåklocka och mycket mer… häftigt. Din mamma kände sig pigg då jag gick ner och tänkte ta en större runda men det var tur att jag inte gjorde det för då jag hade 100 m kvar höll jag inte på att komma fram… satte mig hos din pappa i garaget och pustade ut och visade honom blommorna.


Din mamma var nere och åt mat tillsammans med de andra och idag var det köttbullar och stuvade makaroner. Din mamma blev så glad över att jag inte missat något sådant då jag inte ätit mat. För din mamma gillar stuvade makaroner… så idag åt jag riktigt mycket.


Din pappa var nere och sa hejdå till dem innan han kom upp och la sig för han ska åka tidigt imorgon. Din mamma däremot träffar ju dem, eller hör dem i alla fall imorgon.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards