Direktlänk till inlägg 26 november 2009

Käre Gabriel, Knoll och Totta 26 nov

Av Carina - 26 november 2009 15:30

Din mamma vaknade av att jag låg så nära din pappa. Tänkte har jag flyttat mig så i natt, men det var din pappa som frös då han vaknade utan täcke. Det var så mysigt att ligga där så nära. Vände mig och somnade om igen. Igår då vi lagt oss la din mamma min mage intill din pappas mage om han kanske kunde känna sparkarna, men det kunde han inte. Vi läste någonstans att mamman kunde lägga sig på pappas rygg och därmed kunde han känna sparkarna men de måste nog vara starkare än vad de är nu.


Dina syskon sparkar inte så mycket då din mamma bara är hemma. Troligen är det så lugnt och skönt och de behöver inte protestera genom att sparka. Däremot då din mamma är ute på äventyr är det full rulle i magen. Oron kommer ju alltid då de är lugna och fina. Än så länge är sparkarna som sagt inte så starka och de försvinner lika fort som de kommer och ibland undrar man om det verkligen var en spark eller inte... men så länge det gör ont i magen känns det bättre i alla fall.


Din pappa vaknade tidigt och kunde inte sova om så han gick upp och åt frukost. Kom sen upp med frukost till din mamma och idag åt jag upp både bullen och drack upp vällingen. Det behöver din mamma. Din farmor och farfar kom sen in och åt frukost men då var din pappa redan i full gång och jobbade. Han drack dock kaffe med dem och kom upp med en kopp te till din mamma. Idag ska jag jobba och är fortfarande trött men känner mig bättre idag. Så det gäller att vila mig i form. Linda ringde och berättade att hon ska på en anställningsintervju till och visserligen är det åt fel håll men vi får ju hålla tummarna för henne. Hon och Maggan kommer upp till din mamma nästa helg och din mamma längtar dit. Vi ska på julmarknad och så ska vi umgås, baka pepparkakor och bara mysa. Det känns bra att friggeboden är klar så vi kan ta emot gäster även på vintern.


Din mammas mage gör ont. Det verkar som om dina syskon växer så det knakar. Kanske är det lite sammandragningar vet inte... men ont gör det. Det har varit likadant i några dagar, inte sammandragningar men ömhet. Samtidigt känns det bra att det är lite aktivitet där inne. Din mamma aldrig nöjd, vill inte ha ont i magen men det känns bättre om jag har ont i magen...


Idag skulle din mamma på möte men alla chefer men orkade inte det utan jobbade som vanligt istället. Då vi fikade berättade jag för några om vår barnhistoria. De var intresserade så din mamma berättade om dig Gabriel och om vår resa till Lycksele och sen om äggdonation. Det gick bra att prata om dig och ingen föll samman som din mamma tror. Jag har bestämt mig för att börja berätta och det är faktiskt lättare då dina syskon nu är magen.


Jag handlade efter jobbet, det blev lite väl tungt, är ju van vid att din pappa är med. Din mamma handlar aldrig själv nu längre, utan vi gör alltid det tillsammans. Då jag kom hem var uterummet tömt och sovrummet klart. Det känns häftigt, det var inte alls länge sen vi gick däremellan hela tiden.


Din mamma blir bara tröttare och tröttare för varje dag och irriterad. Det värsta eller bästa är att det inte syns på din mamma. Men ibland skulle jag bara vilja bli så jävla förbannad och skrika och ha mig, men till vilken nytta.


Maten var klar då din mamma kom hem och sen satt vi igen och pratade efter kaffet. Det känns så skönt att det går så fort och det känns mer på riktigt. Nu saknar din mamma bara sofforna… vi får ju inte plats med dem nu. Tänk att få lägga sig där och bara mysa efter en dag och kolla in brasan. Nu sitter vi där på pinnstolarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards