Direktlänk till inlägg 25 december 2009

Käre Gabriel, Knoll och Totta 25 dec

Av Carina - 25 december 2009 12:30

Fast vi gick och la oss kring 03.00 så vaknade din mamma flera gånger i natt men somnade om hela tiden. Vaknade dock halv tio och då var din mamma pigg. Var på toa och sen låg jag och funderade på hur jag skulle ta mig upp utan att väcka din pappa. Det gjorde jag inte… slamrade med allt då det var mörkt och inga glasögon på. La mig en stund och mös med honom och sen gick jag upp. Var tvungen att äta något.


Kom upp åt lite och la mig framför tv i soffan och tog fram datorn. Har lånat din mormors Internet och nu ska jag ut och kolla lite här och där. Din mamma får lite Internet abstinens då jag inte är här varje dag. Nu gick jag in och kollade lite här och där och så kom din pappa upp. Han gjorde frukost och vi åt och sen satte han sig hos din mamma i soffan. Idag har jag ont i magen, är lite orolig för det men samtidigt sparkar Knoll för fullt. Men det känns ändå inte bra, borde vi ringa sjukhuset? Jag skulle ju aldrig förlåta mig själv om jag inte gjorde det som jag kunde. Magen ska ju göra lite ont då och då och nu har jag ändå varit igång ganska mycket. Ska lugna ner mig lite och känna efter.


Jodå, sparkarna kom och vissa rejäla. Vi latade oss hela dagen. Efter lunchen åkte vi till kyrkogården och tände ljus och la blommor. Din mamma glömde ju det igår men nu var vi där. Det var regnigt och grått men det blev finare då vi varit där. Gick runt lite och kollade bland de gamla gravarna och tittade. Din pappa har varit med här en gång tidigare och nu fick du också följa med Gabriel, snuttegiraffen var med. Din mamma undrar hur vi ska göra med Totta, men undra om jag ska skriva era namn på giraffen så behöver jag bara ha en, ni kan väl samsas.


Idag är det riktigt skånskt väder. Regnigt, blåsigt och snön far med full kraft. Nu syns nästan all mark och det är riktigt trist, men vi fick i alla fall en vit jul så vi får väl vara nöjda med det. Då vi kom hem fikade vi och sen la vi oss i stora rummet och vilade igen. Vi var trötta efter att ha varit uppe så sent i natt. Till slut fick vi göra oss i ordning och så körde vi och hämtade en kompis på vägen och sen handlade vi innan vi kom till Helena. Vi kom först och före utsatt tid… det är inte vanligt när det gäller din mamma. De andra kom strax efter och vi drack glögg och pratade lite. Söte Ebbe var också med och han är ett riktigt charmtroll, ett snällt charmtroll.


Helena hade gjort god lasagne som vi åt och sen fick din mamma vila i soffan, magen är fortfarande spänd och hård och gör lite ont. Inte lika mycket nu som innan idag men behöver nog lite vila. Det sparkar i alla fall och det känns bra. Då vi vilat lite satte vi igång med julklappsspelet. Detta gillar din mamma och jag brukar jämt få flest paket. Det ska gå undan och din mamma blir som en barnunge då detta spel kommer igång. Både spel och paket, vilken underbar kombination. Nu blev det inte riktigt som din mamma hade tänkt sig. Då vi spelat halva, alla paket utdelade hade jag minst. Inte blev det bättre då vi spelat klart, då hade din mamma och Helena fått minst paket!! Det har aldrig hänt förut och din mamma blir som en barnunge. Nu hade jag ändå turen att din pappa fick flest så vi fick hem den andelen vi köpt, men det tar hårt. Jag fick i alla fall bra paket de få jag fick…


Mia och Ebbe åkte hem, han var ju med och slog för Mia och han verkar ha en bättre vinnarskalle en sin mamma. Han och din mamma ville ha samma paket och vi slogs om det. Dessutom slog han sexor hela tiden.


Vi andra satte oss i soffan och snackade skit tills vi blev så trötta att vi åkte hem. Vi körde hem Lee och då vi kom hem kröp vi till sängs direkt och somnade som stockar. Din pappa hann ju också slå i sönder en av sina paket innan vi kom hem…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards