Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Käre Gabriel, Knoll och Totta 28 dec

Av Carina - 28 december 2009 12:45

Idag ställde vi klockan och den ringde halv nio. Det dröjde lite till innan vi gick upp för vi var trötta båda två. Din mamma har ont i magen idag men den nu ska jag väl inte behöva oroa mig, din pappa säger att det ska göra ont. Han tänker så klokt, du ska ju bli större. Till slut kom vi upp och åt frukost. Din mamma ringde till Anna och berättade hur det blev till nyår. Maggan och familjen kommer inte så vi ska vara hos Anna har din mamma bestämt. Det passade dem också så vi bestämde det. De kommer till oss dagen innan och kollar hur långt vi har kommit. Hon tar med sin bror då också och han är snickare och vill kolla huset.


Vi skulle till Ann-Catrin och behövde komma iväg i tid. Så vi fick skynda oss… och vi kom iväg ganska så bra. Vi stannade först på Coop för att handla lite lunch och julklapp till Elin och sen åkte vi till din pappas favorit affär K-rauta. Vi letade en laser till att mäta lister med och din pappa hittade en dyr en som han fick handla. Din mamma hittade julgranskulor och adventsstjärna som det var 75 % rabatt på. Stjärnan var en i papp, och stor så vi ska ha den i taket högt upp i huset… häftigt. Därefter blev det Svenssons.


Mia och Ebbe var där redan, din mamma hade bjudit dit dem också. Vi gick lite husesyn och sen åt vi lunch, nybakade bullar och det gillar din mamma. Din mamma åt nog ovanligt mycket. Vi satt sen och snackade, Ebbe lekte med Elin och hennes kompis och han var så nöjd så. De åkte sen hem då de skulle på annat och vi pratade vidare. Din pappa somnade gott i soffan, vi fick ju gå upp redan 9 idag!


Ann-Catrin och jag pratade vidare, inte här sinar ämnena. De var ju också lite slitna då de kommit hem från en skidresa sen igår kväll. Vi fikade igen och då vaknade din pappa naturligtvis. Ann-Catrin åkte sen iväg och handlade och då kom Rickard hem. Vi hade nog klarat oss själv ett tag, för då han kom låg vi var sin ända av soffan och halv sov.


Det blev god middag och sen var din pappa och Rickard ute och kollade på deras bygge men din mamma orkade inte. Väntar tills nästa gång för då är det väl klart. Pratade hellre skit med frun. Vi fikade och pratade vidare men till slut var vi lika slut alla fyra så då körde vi hem. Man vill ju ändå träffas så mycket som möjligt då vi väl är hemma, det kommer ju dröja nu tills vi kommer hit igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards