Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Carina - 5 januari 2010 13:00

Din mamma har sovit lite som en kratta i natt. Dels har det varit liv i korridoren och sen utanför. Sängen kan man väl inte klassa som hästens heller… men jag sover ju inte bra hemma heller. Jag var vaken då klockan ringde kvart i sex. Låg en stund innan jag ringde på klockan. De kom och tog blodtryck och det var bra 119/69, eller i alla fall tror din mamma att det är bra. Gick sen upp och kissade för sista gången i pottan och sköterskan tog den med sig.


Jag somnade sen om igen och vakade av klockan och ställde fram den lite. Mådde illa och tänkte jag kan inte fixa frukost själv, längtar redan efter din pappa. Somnade om igen och vaknade då din pappa ringde tio över åtta. Det var skönt att höra hans röst. Han skulle äta frukost och fixa lite och sen ska din mamma ringa då jag vet något. Låg kvar en stund och funderade på om jag skulle gå upp eller inte… då knackade det på dörren och barnmorskan kom in. Hon skulle lyssna på Knoll men hade inte tid att sätta en ctg utan använde sig av en sådan vi hör med hos den vanliga barnmorskan. Hon hittade hjärtat direkt och det lät fint. Hon skulle komma tillbaka sen igen och sätta en ctg. Hon sa att hon var min barnmorska hela dagen! Hela dagen? Jag vill hem…


Jag bad om frukost och hon skulle skicka hit någon. Det kom en som hämtade till mig. Jag ville ha välling och då undrade hon om jag hade beställt det? Jag vet ju ingenting, har bara hamnat här, vet knappt varför. Hon hämtade i alla fall gröt och en macka. Då hon kom tillbaka undrade hon om hon skulle sätta upp mig på välling i fortsättningen? Fortsättning?? Din mamma vill hem… ska jag stanna kvar eller är det bara fall i fall? Jag hoppas väl på att få träffa någon som vet senare. Ringde till din pappa och berättade.


Fick igång radion, det är ju så dött här och jag har ingen bok. Jag har visserligen min nya mp3 spelare med Män som hatar kvinnor på. Har lyssnat lite på den imorse och det blir väl mer av det sen. Barnmorskan kom tillbaka sen och gjorde en ctg och det var bra. Din mamma frågade lite om varför jag är här? Hon sa att med din bakgrund vill man kolla dig lite extra och eftersom att du hade äggvita och högt blodtryck. Vi pratade lite om din mammas historik och hon beklagade så mycket. Knolls hjärtljud var bra och hon sa att hon skulle meddela doktorn att jag ville prata med henne. De hade inte börjat ronden ännu för de hade haft kejsarsnitt och födslar och din mamma ligger väl inte högst på prio listan. Det är i alla fall samma doktor idag som skrev in mig igår.


Ringde och pratade med Malin en stund och sen har jag lyssnat på radio och skrivit i bloggen. Har precis som mensvärk, vet inte om jag vågar berätta det för doktorn… de kanske håller kvar mig här då. Din pappa kom in innan lunch. Han hade satt elen klart i uterummet och ska iväg och handla klinkers snart. Då han skulle gå kom din mamma på att jag skulle kolla då lunchen serverades. Redan 11.15 och man hade 30 minuter på sig… och nu var klockan 11.50 Din pappa gick och din mamma gick till maten. Hittade min bricka och åt maten. Synd att din pappa han gå annars hade det räckt till honom också för det var mycket mat och din mamma äter ju som en liten mus.


Din pappa hade tagit med en riktig tekopp och riktigt te till din mamma så efter maten hämtade jag muggen och på väg till köket mötte jag sköterskan som gav mig frukost. Hon hade kommit på att oj, har 213 fått mat? Det hade jag för jag fixade det själv. Hon hälsade också från doktorn att de inte glömt mig.


Din pappa kom tillbaka, din mamma hade försökt sova lite innan men det gick ingen vidare. Din pappa somnade däremot i fåtöljen en stund. Vi pratade om bygget och så pratade vi om varför din mamma är här. Vi har inte fått så mycket svar tycker vi och hur länge? Din pappa tror att det är för magsjukan som jag är här. Att det var för koncentrerat i urinen men din mamma tror inte att äggvitan påverkar det. Din mamma blev fika sugen och gick ut för att fixa te och kaffe men det fanns inget, inte ens en vattenkokare. Så din pappa sa att kommer vi tillbaka och din mamma blir inlagd igen vill du väl ha vattenkokaren med dig… precis. Din pappa hade tröttnat på att inget händer så han gick ut och hittade all personal i fikarummet. De sa att doktorn var på väg men hade precis fått telefon. Doktorn kom också strax efter din pappa kommit tillbaka.


Han sa inte så mycket han heller mer än att allt såg bra ut och att det var för att kolla om jag läckte äggvita som jag var där. Han trodde inte heller att det var sista gången jag hamnade här innan förlossning, kanske redan på fredag? Men då vet jag åtminstone att det är för en natt. Så lika snopet som jag blev inlagd blev jag utskriven.


Vi åkte och handlade på Ica Maxi innan vi åkte hem och fast din mamma bara har legat ett dygn och gjort ingenting var jag hur trött som helst. Vi åt lite då vi kom hem och sen blev det inte mer gjort. Din mamma ringde din mormor och din pappa din farmor och sen kollade vi på tv och somnade vid elva tiden. Det var så skönt att få ligga sidan om din pappa i vår egen säng.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards