Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Carina - 7 januari 2010 13:00

Din mamma vaknade lite i natt, jag har så ont i sidan, bak i ryggen. Har väl sträckt mig och det gör jätte ont då jag reser mig i sängen, snyter mig eller nyser. Hoppas det inte är något farligt. Då klockan ringde klockan åtta var det helt mörkt i huset. Jaha, nu hade jordfelsbrytaren löst ut igen… din pappa gick ner och fixade det. Han tror dessutom att han vet felet. Nu blev det inte ljusare då vi har alla lampor på timer och de hade ju stannat men vi kunde tända uppe hos oss.


Din pappa låg kvar ganska länge innan han gick ner och gjorde frukost och ändrade alla timer så vi fick ljus i vårt hus. Din mamma låg kvar och fick frukost på sängen som vanligt. Ringde till Mia och pratade med henne, berättade att jag legat på sjukhus och hon berättade att de hade kallt och snö. Kul för dem tycker jag men inte hon!


Idag har din mamma varit så orolig för Knoll. I morse kom det några riktiga smällar från alla håll och kanter och sen helt stilla. Din mamma fick då för sig att det var sista rycket. Efter det har jag hållit på att få den att sparka igen. Ibland har det kommit något men det går så fort så man vet inte riktigt om det är på riktigt eller inte. Din pappa kände också men blev också osäker. Din mamma är dessutom fenomenal på att oroa din pappa också.


Din pappa hade eldat så vi kunde bada, det gjorde vi innan lunchen. Till lunch blev det fil och risgrynsgröt men ikväll ska din mamma laga mat. Din mamma hade tänkt åka och handla efter lunchen men då började skidskyttet så då ville jag hellre se det. Din pappa la klinkers i uterummet. Grannarna kom förbi och ville låna en motordriven såg att dela köttfärs med. Din pappa förstod inte riktigt vad din mamma menade men vi hade tydligen ändå ingen såg som man kunde använda. Diskade en vanlig fogsvans och grannen sågade. Vi fick en bit, de hade köpt det här bora i grannbyn. Jag tackade så mycket och så åkte de hem till sig och sågade väl vidare där med vanlig såg.


Din mamma tittade på skidskyttet och då ringde Anna. Hade ringt henne innan idag men då var hon inte hemma. De fick en Emilia på nyårsdag och hon är först ut av oss Irlands tjejer som håller kontakt. Emelie ska ha i februari och din mamma i april. Din mamma är alltid så nöjd då barn kommer ut levande. Hon sa en sann sak, man blir beroende av sparkar och det är verkligen din mamma. På eftermiddagen låg och fikade i soffan och kände både din mamma och pappa en spark och det kändes bra, efter det har det kommit fler sparkar så nu är det nog liv i magen.


Idag har skåningarna varit och åkt skridskor på Krankesjön och det gör din mamma glad. Där var vi alltid då jag var lite och åkte skridskor. Den är inte så djup sjön så det blir lätt fruset där och inte så farligt om det blir hål…


Jag åkte och handlade och då var det -28 grader och bilen var seg. Väl tillbaka svor din pappa mycket, det var en knöl på golvet som han svor över. Din mamma höll för öronen och gick ner och lagade mat. Vi åt och det var riktigt gott med hemma lagat, det var din mosters lime kyckling som din mamma lagade. Efter maten la vi oss i soffan och myste. Då sparkade Knoll flera gånger och det känns bra. Din mamma sa då att detta är viktigt att vi ligger här och myser. Vi behöver lite kärlek och omtanke för att orka.


Din pappa la färdigt klinkern och det var skönt att det är gjort. Imorgon blir det fogning och sen är det bara lister kvar. Din mamma städade undan i köket och skrev i bloggen, ligger verkligen efter i båda bloggarna. Din pappa gick upp och din mamma följe efter lite senare. Han tittade på en gammal Bond film och din mamma sökte jobb. Somnade sen men din mamma har problem med ryggsidan, hoppas det blir bättre snart. Ska kolla med barnmorskan imorgon.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards