Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Carina - 11 januari 2010 07:45

I natt sov din mamma ovanligt bra. Vaknade och vände mig en gång och nästa gång jag vaknade var klockan ca sex och det verkade svårt att somna om men det gick bra och vaknade inte sen förrän klockan ringde åtta. Det var skönt för det var behövligt. Det är härligt nu när din pappa inte ska iväg till jobbet. Hur ska det bli nästa vecka?

Efter frukosten fixade din pappa el i uterummet. Vår jordfelsbrytare löste ju ut några gånger innan och då provade vi att koppla bort ett uttag och sen gick inte jordfelsbrytaren mer. Det röret var nog klämt, det var svårt att få in kablarna så din pappa visste att det kunde bli fel. Nu fick han ta bort några av fasadbräderna och ändra el rören. Det är nu löst och vi hoppas att det inte blir mer fel nu.


Din mamma låg och latade sig och pratade med Linda i telefon. Hon ska ju snart börja jobba i Sveg och Jämtland. Hon kommer då lite närmare…

Vi åt lunch innan vi åkte till stan. Vi åkte först till tippen och slängde skit, jag undra vart allt skräp kommer ifrån? Åkte vidare och beställde en reservdel till snöslungan. Till slut hamnade vi i barnvagnsaffären. Vi skulle idag kolla på Teutonia och fråga mer om Emmaljunga. Vi fick en mycket bra säljare som kunde mycket, och kunde svara på alla din pappas frågor. Kunde hon dem inte i huvudet så kollade hon upp det eller testade på plats. Nu har vi bestämt oss för en Emmaljunga men vilket chassi får vi tänka på lite till!


Vi åkte till gamla stationen för idag ska vi hämta en klädgarderob. Vi ska ha den i hallen så vi kan hänga av kläderna där. Vi hämtade också barnkläder till Knoll, vi ska packa en BB väska. Det är så lätt att komma hem med mer saker än vi tänkt. Man hittar alltid något nytt och nu tog din mamma med sig några Astrid Lindgren böcker som jag ska läsa för Knoll. Då vi var där ville din mamma ha fler bokhyllor med mig men inte din pappa. Då var det nära att din mamma brast ut i gråt, blev ledsen inombords. Ibland blir jag så och jag vet inte varför för det var inte så att jag egentligen blev ledsen eller besviken utan det kommer bara om sig själv.


Vi åkte hem, åt middag och din pappa var i uterummet och satte el. Det bästa med din mamma och pappa är att vi alltid pratar om saker som hänt. Din mamma berättade hur jag kände då vi var på stationen och din pappa sa att var det så viktigt fick du ju säga till. Men det var ju inte så viktigt det är ju det som är grejen. Det är så skönt nu när din pappa är hemma för vi tar allt så mycket lugnare och det känns bra för din mamma också. Efter fikat gick vi upp och kollade tv och sen somnade vi.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards