Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Carina - 22 januari 2010 12:30

Skönt att vara hemma, din pappa jobbade som vanligt och din mamma fick frukost på sängen. Idag hade vi inget särskilt på agendan och det är ju skönt det med. Nu har det var full rulle några dagar.


Din mamma låg och vilade hela dagen, har ont i magen. Det har inte släppt sen vi var i Sundsvall men troligen är det inget farligt utan bara växtvärk. Är trött också sen turen och det är konstigt att man kan bli så slut som din mamma är. När ska jag få tillbaka orken? Jag orkar ju inte mycket nu och rör jag mig för mycket så får jag ont i magen.


Jag är dessutom så dålig på att äta. Det växer i munnen och är inte gott. Jag är  lite bättre då jag inte äter hemma, betalar man för maten ute så måste man ju klämma ner lite till… visserligen kan det bli att jag blir illamående där med. Det finns egentligen ingen mat som jag känner, det skulle jag vilja ha! Mat är bara ett nödvändigt ont. Inte ens godis och kakor smakar speciellt gott. Det är mest frukt, julmust och juice som smakar bra, men dricker jag för mycket mår jag illa…


Anna ringde på eftermiddagen och vi pratade om öppenhet. Din mamma märker då jag är på www.familjeliv.se att det är många som blir så illa behandlade av barnmorskor och doktorer för de är för gamla eller för att de gör äggdonation. Din mamma och pappa har aldrig märkt av det. Vi har varit öppna hela tiden och vi har redan för början vetat om vårt dilemma, vi var ändå 39 då vi träffades och då är det inte lika lätt att bli med barn längre. Det kan ju vara för att vi är öppna och har öronen öppna på det men är man missnöjd med sig själv och besviken på att man inte kan få barn hör man kanske med ett annat öra. Så kan det nog vara, din mamma har inte mycket för att man ska vara hemlig. Folk undrar och ryktena blir ännu värre om man inte säger något, för alla tror och tycker saker runt i kring en.


Din mamma är nöjd med vår öppenhet. Kanske beror det på att vi inte fått några mothugg utan att alla är på vår sida. I alla fall säger ingen emot eller säger sina åsikter till oss. Istället tycker jag att det blir mycket diskussioner om ämnet både där vi är med och även runt om oss. Framför allt har din pappa gjort att jag tror att många fler killar har fått information och lärt sig mycket och det gillar jag.


Din pappa kom hem och vi åkte till stan. Vi på Frösön och sen åkte vi och beställde våra badrumsmöbler. Det var 20 % rabatt tom på måndag så det gäller att passa på. Det är ju ändå inte jättelångt kvar tills badrummet ska påbörjas. Då varit där körde vi till din pappas jobb, din pappa hade köpt blommor till din mamma idag och glömt dem på jobbet. Din gulliga pappa hade köpt tulpaner till din mamma. En kompis till din pappa hade köpt blommor till sin fru och den läste din mamma på Facebook och sa det till din pappa. Han tog mig på orden och handlade blommor och din mamma blev jätte glad. Jag får inte så ofta blommor men din pappa uppskattar din mamma hela tiden i vardagen så blommor blir en bonus.


Det blev inget byggt ikväll utan vi la oss i uterummet och fikade och pratade och sen gick vi oss la oss tidigt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards