Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Carina - 23 januari 2010 12:30

Idag vaknade din pappa tidigt och det gjorde då även din mamma. Jag vaknar lätt och då din pappa går på toa och sängen rör sig vaknar din mamma. Till slut var det lika bra att säga god morgon och då var klockan kvart över sju. Vi låg där och diskuterade badrum igen, din pappa ger sig inte. Din mamma orkar knappt höra på det mer men jag måste ju för det är inte så långt bort. Men jag ville sova mer så han fick läsa på själv och jag somnade om. Somnar faktiskt bäst då jag varit vaken en stund och det är tänt och lite ljud.


Knoll sov också och din mamma gillar inte det. Det är bättre då bebis lever rövare direkt från morgonstund så jag kan lägga oron bakom mig. Det kom ju visserligen en spark då och då men inte full action. Vaknade efter en stund och då fick jag lyssna på lite badkars diskussion. Vi ska ju ha ett bubbelbadkar men vet inte ännu vilket men nu kom vi kanske fram till en lösning.


Din pappa gick ner och fixade frukost och så åt vi i sängen. Samtidigt tittade vi på ett program om spermier som din mamma spelat in. Det var ett intressant program där de gjorde spermierna stora som människor och så fick man följa deras väg från början till slut. Så nu vet vi hur det går till… din pappa skulle gå ner sen men det gjorde han inte utan han la sig igen och sov en stund till. Han gick inte upp förrän vid 12 tiden, men han behöver vila. Han har inte jobbat på fyra veckor och så är det full rulle direkt första veckan med massa bilkörning dessutom.


Din mamma låg kvar då han gick upp men kom efter en stund senare. Jag var inte hungrig så din pappa fick samma mat som igår, det som var kvar på kycklingen och pommes. Din mamma åt barngröt med lite kräm. Din mamma har så svårt för att äta ibland. Det känns som att jag vore riktigt bakfull och så ska man äta på det. Maten vet inte riktigt om den vill ner eller upp igen. Jag som behöver äta… hade ju gått ner sist hos barnmorskan.


Idag fick vi upp taket i sovrummet. Det gick bättre idag men vi knäckte en bräda… din pappa skulle banka in den och då sa det brak och det visade sig att den knäcktes i en knast. Då vi satt nästan hela taket saknade vi några bräder som vi kasserat. Din pappa gick ut och sågade några nya och målade sen dem. Då passade din mamma på att vila lite. Målningen torkade fort och vi satte upp de sista bräderna och det var skönt att se att det blev klart. Ännu en av bockning…


Efter middagen la vi oss i uterummet och myste och pratade om vårt fina hus. Tänk vad långt vi kommit ändå fast vi inte kommit så långt som vi tänkt oss. Det känns bra att ha uterummet klart så vi kan vara i ett rum som är helt klart så vi kan låtsas att vi är klara. Din mamma tror att det var bra att detta rum blev klart först för då kan vi bo in oss här. Detta kommer att bli ett rum som vi kommer att utnyttja mycket, det känns så nu i alla fall.


På kvällen tog vi nya kort på magen. Det skulle vi ha gjort igår men då somnade din pappa. Det ser verkligen ut som om din mamma svalt en medicinboll och det syns inte mycket bakifrån att jag är gravid. Midjan är lite mindre bara, din mamma som trodde jag skulle bli som en flodhäst. Trodde jag skulle bli det förra gången också men fick även då mest mage. Läste idag att bristningar fick man oftast om man hade tjockt underhudsfettlager och då har tydligen inte din mamma det för jag har inte sett några bristingar ännu… fast jag smörjer mig för lite.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards