Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Carina - 30 januari 2010 13:30

Eftersom Linda var här så ville din mamma försöka äta frukost nere. Hon är ju här så kort tid denna gång. Vi hade vaknat lite innan Linda kom in men vi hade inte gått upp. Din mamma låg dessutom kvar tills maten var klar och min macka bredd. Vi åt och snackade skit ända till dess att Linda skulle åka och då gick din mamma upp och la sig igen. Din pappa ska ju bygga som vanligt…


Jag gick upp och la mig och började efter en stund må illa och mycket riktigt. Där kom hela frukosten upp… din mamma tror att jag är piggare än vad jag är. Har tyckt att det varit lite lyxigt att äta frukost på sängen varje dag men nu visar det ju sig att jag behöver det. Då frukosten väl är nere kan jag gå upp utan att ha några större problem. Efter den persen var jag helt slut och låg mest hela dagen. Man blir trött av att spy och må illa, och det är ju klart all energin försvinner ju.


Din pappa började kakla kakelugnen idag. Vi ska göra ett varv per dag för man limmar med hög temperatur silikon och det tar lite tid tills de stelnar och därför gör vi bara ett lager i taget. Han förberedde också för att sätta mosaik i köket. Vi har ju haft det inplastat nu sen i september och nu ska allt bort och även allt på bänkskivorna. Vi har ju inga ställen att lägga saker på heller så det blir lite problem då man måste tömma på något ställe. Vi drog på aqua stop på gipsen där det kommer att komma vatten. Det kom också upp kakellister där mosaiken kommer att ta slut i kanterna.


Din mamma piggade på sig lite på kvällen och tog bort adventsljusstakarna i uterummet. Det är kanske på tiden? Vi fick njuta lite i uterummet innan din pappa oljade golvet i sovrummet. Så nu kan vi inte gå där på några dagar, även golvet i klädskrubben fick olja på sig. Nu luktar det inte så gott i huset men det får man ju ta. Vi har i alla fall bra ventilation som gör att det inte är på allra värsta viset.


Då vi gick och la oss var det kallt ute -29 grader. Det har varit mycket kallt i vinter och typiskt att det ska bli kallt då vi ska fixa kakelugnen och inte kan elda... Kanske tur för vårt vedförråd blev ju inte så stort som vi tänkt oss eftersom vi inte kunnat åka upp till stugan sen i november.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards