Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Carina - 6 februari 2010 21:45

I natt har din mamma varit vaken. Knoll har inte gillat att jag legat på sidan. Bebisen ligger säker på tvären och blir då störd. Din mamma somnar inte så bra på rygg och sover inte heller så bra på rygg. Så i natt satte jag på mp3 spelaren en stund då jag inte kunde sova. Orkade inte sträcka mig efter att tända, lampan men somnade nog mellan varven så jag får väl spola och se vart jag var igen.


Då klockan var åtta orkade inte din mamma låtsas sova längre utan klappade lite på din pappa och han var också vaken. Din mamma berättade om natten och din pappa sa att där ser du. Ibland är det full rulle i magen och då måste det också vara stilla i magen en annan gång. Det håller inte din mamma med om. Jag vill att det ska vara rörelse hela tiden, eller i alla fall flera gånger per dag.


Vi låg kvar och läste och din pappa ältade om kakelugnen. Din mamma blir så trött på alla detaljer som han pratar om hela tiden. Dessutom har en viss förkärlek för att prata i då tid. En riktigt nostalgier, han går igenom allt vi gjort och det tycker din mamma är historia. Din mamma mår nog inte riktigt hundra nu för det var länge sen jag retade upp mig på det, jag brukar bara stänga öronen och tänka på annat. Nu reagerar jag så det måste vara något med mig… har dessutom varit lättrörd och lätt till tårarna de sista dagarna. Vet inte varför?


Din pappa skulle gå ner och hämta frukost till oss, men det slutade med att han åt nere och glömde bort det. Han åt dock inte allt utan kom upp med brickan och drack kaffe och åt en macka och gjorde din mamma sällskap. Han gick sen ner och satte det sista varvet på kakelugnen och din mamma vilade. Jag borde vara tröttare men det gick ändå inte att sova trots att det inte var något bra på tv.


Vi åt lunch och din pappa började med garderoberna i sovrummet. Han kom på att han inte kunde göra det själv utan din mamma fick hjälpa till i vissa delar. Men bra karl reder sig själv… rätt som det var hörde jag ett skri nere ifrån och hade han naturligtvis lyckats med att den ena sidan rasade och det blev lite blessyrer på den. Varför inte kalla på hjälp? Undra när din pappa ska lära sig. Din mamma gick i alla fall ner och hjälpte honom. Han fick limma den som gick lite sönder men vi satte upp en annan och sen får vi sätta upp den andra i morgon.


Vi fikade i uterummet, det har ju varit helt fantastiskt väder idag, strålande solsken. Vi borde ha varit ute i solen men det blev inte så. Vi satt i alla fall i uterummet och njöt av utsikten.


Idag blev kakelugnen klar, klar och klar men nu är alla plattor på plats och det sista lagret var inte lätt att göra, själva kronan. Din mamma låg där uppe i sängen och hörde ett skri och ett kras… ena kronplattan i golvet och i tusen bitar. Vi har haft reservplattor av alla sorter utan kronan, det kan ju bero på att den är handgjord. Nu gjorde det inte så mycket då vi inte kan ha en längst bak för kakelugnen står för nära väggen. Det var tur det, din mamma gick ner och kollade och letade upp den bättre tejpen och han tejpade om alla plattor. När det var klart blev det otroligt vackert… nu ska den fogas imorgon


Igår hade vi julgransplundring, den barrade på vissa grenar och andra frodades med nya skott. Det var hur mycket nya skott som helst, och det är ju lite kul eftersom det var vår egen gran. Det blev mycket mer plats så granen försvann och det blev en del städande efteråt. Men vi kommer väl ha barr kvar under trägolvet sen kan jag tro som minnen av vår första jul i huset. Nu börjar julen försvinna sakta med säkert men vi kommer att ha kvar några adventsljusstakar i vardagsrummet till det är klart där. Vi vill inte sätta in nya lampor där så länge vi skitar ner hela tiden.


Idag blev det tacos till middag och så var det melodifestival nr ett ikväll. Så det blev en riktigt mysig lördag kväll men god mat och bra på tv. Din pappa hade också fått mycket gjort idag så han var nöjd och det känns ju bra. Ola och Al Fakir gick vidare.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards