Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Carina - 24 mars 2010 15:00

Idag är det 30 år sedan er morbror Nicke dog. Tänk det känns som att det är i ett annat liv. Er mamma minns ju inte så mycket av att han har levt. Det är nog mest berättade historier jag minns och så lite annat. Jag var ju tolv år då och han skulle fylla tio. Då du Gabriel föddes pratade vi mycket om vilket som var bäst om man fick välja. Att man dör i magen eller då man är tio. Jag vet inte hur jag skulle ha stått ut om Signe skulle dö nu. Jag vet att man överlever men fy sjutton så illa man skulle må.


Er mamma funderar ju ofta hur det skulle vara om er morbror fått leva. Jag funderar ännu oftare på hur det skulle ha varit om ni pojkar fått leva. Hur skulle det vara att ha tre små barn här på vårt bygge. Så trötta som vi är nu med ett hur skulle det vara med tre? Kanske hade vi haft lite mer rutin. Kanske hade vi varit längre fram i bygget. Vi skulle ju ha haft mer hjälp om du hade levt Gabriel men nu gjorde vi allt själv som terapi.


Idag var vi på bvc och vägde Signe en extra gång. Det var ingen vanlig kontroll utan det var mest för vår skull. Sköterskan ska ju komma på fredag till oss som första besök. Vi kunde få komma idag mellan doktor besöken. Vi gick in och vägde henne och sköterskan var nöjd med vikten så vi åkte vidare.


Vi skulle handla en spegel som vi kan ha i bilen så vi ser Signe. Hon sitter ju bak, det är ju säkrare men framför allt är det för att vi skulle ju ha två och då fick de inte plats fram. Det är lite jobbigt att ha henne bak men man vänjer väl sig. Det blir i alla fall bättre med en spegel. Så jag köpte det och så köpte jag en amningskudde. De har så dålig service på Barnens Hus. När man frågar efter något säger de, ja där ligger det. Man få gissa själv vilken som är bäst. Jag köpte även små tunna filtar som vi kan ha runt Signe då hon ska sova. Fick ju det tipset av en sköterska på neonatal. Om vi lindar in henne i en tunn filt blir det inte kallt då man lägger ner henne i sängen.


Vi skulle ha åkt till minneslunden och tänt ljus men det glömde vi. Nu är det inte mycket vi har kvar i huvudet. Vi måste skriva upp allt, jag minns inget. Sköterskan frågade hur ofta hon åt, inte vet jag? Kan kolla i tv tablån för jag kommer kanske ihåg vilka tv program jag ser på. Men klockslagen minns jag inte även om jag försöker.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards