Alla inlägg den 6 april 2010

Av Carina - 6 april 2010 09:45

I natt blev det mycket sovande och det var skönt. Er pappa behövde inte gå upp en enda gång… tur för honom. Idag blev det frukost redan innan 9 och det var längesen nu. Vi har varit uppe vid sex och gett henne mat men då orkar inte vi äta så vi sover till 10 och så äter vi frukost precis innan lunch.


Tänk så lätt man stannar i sina vanliga traditioner. Igår kom det för mig då jag kom på att er pappa går bara ut och gör saker som han brukar då vi är här. Han kollar aldrig med din mamma om det är något jag vill göra. Inte heller protesterar din mamma. Jag brukar ju vara här i stugan och skriva i bloggen, kolla tv eller lägga pussel. Jag har inte så mycket att göra här om vi inte är ute tillsammans. Så nu har vi ett bra samtalsämne i bilen hem… vi kan ju inte ha det så hemma för där har er mamma mycket att hitta på.


Vi ska åka hem idag, för vi vill ha en hel hemma dag innan vardagen kommer på. Så imorgon ska vi ha projekt pappa/dotter. Då ska er pappa sköta er syster och markarbetet hela dagen. Er mamma ska bara amma och sen ska jag städa toan uppe och vinden så vi kan flytta in saker där. Detta projekt har två syften, dels att din mamma ska hinna göra något och sen att er pappa upptäcker hur det är att vara hemma med er syster. Din pappa är lite bekväm och vill helst att er mamma hjälper honom hela tiden trots att han kan själv. Nu ska inte er mamma hjälpa honom mer. Det ska bli spännande hur det ska gå!


Er pappa körde en sista skotertur och er mamma och farmor var ute med Signe i vagn. Det töar för varje dag nu och det blir mer och mer svårkört. Det är rena geggamojan. Signe var kvar inne hos er farmor så er mamma kunde packa. Vi åt mat innan vi åkte hem. På vägen hem pratade vi igen om hur vi vill ha det, eller hur er mamma vill ha det. Det är skönt att vi kan prata då vi sitter i bilen. Vi stannade i Strömsund och fikade och så fick Signe mat. Väl hemma packade vi ut och så blev det en lugn kväll.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards