Alla inlägg den 8 april 2010

Av Carina - 8 april 2010 10:00

I natt var Signe vaken mycket och er mamma är helt slut. Så även er pappa… men han får sova mer än er mamma. Vi ska dessutom till bvc idag så vi måste ju åka iväg tidigt. Vi ska vara där redan 9.30 Vår lilla dotter sover ju gärna på morgonen och det känns inte bra att behöva väcka den björn som sover… men…


Vi åkte iväg och det såg bra ut. Hon har växt på sig rejält nu. Så det är bra att vi börjat med ersättning. Er mamma har hört att ofta vill inte bvc att man ska ge tillägg men det var ju de som tipsade oss. Det känns bra att hon inte ska behöva vara hungrig bara för principens skull. Visserligen är det bättre att hon hel ammar men man får ju betänka att hon fortfarande inte skulle var född ännu och att hon inte orkar amma.


Vi parkerade vid konsum och gick en runda vid Frösön hamn. Vi gick sen till Svenssons och åt lunch. Denna dag ska vi promenera och mingla. Er mamma ska till optikern kl 15 så då passar vi på att vara ute hela dagen. Det är ett mysigt fik, Svenssons och det är lämpligt med att ta med barnvagn. Då vi hade ätit gick vi mot stan, er mamma chansade och gick in och kollade efter en klipptid. Det fanns en om en timme så vi gick på stan en stund och sen fikade vi. Signe fick mat och sen gick jag och klippte mig och sen träffades vi hos optikern. Er pappa hade tittat ut lite glasögon till sig under tiden.


Då jag skulle göra ögonkontroll berättade jag att jag ammade. Då rekommenderade han inte att jag skulle göra någon koll för då kan ögonen spela spratt. Nej, jag vill göra det… det skulle jag inte ha gjort. Jag hade nämligen 1 mer i ögonfel än vad jag hade i januari. Så jag kunde ju inte köpa glasögon som troligen inte stämmer om några månader. Så det var bara att betala 250 kr för ingenting…


Då vi åkte hem sa er pappa, då Signe somnar tycker jag att du ska sova en stund. Er mamma tänkte efter och sa, jag tror istället att du ska ta och ge Signe mat imorgon bitti själv så jag kan få sova då istället. Er mamma är kvällspigg och skulle jag sova mellan sju och nio skulle jag inte sova igen sen vid tio. Så vi kom överens om att vaknar er syster efter fem och vill ha mat så tar er pappa det passet.


Det var tur det för det var er pappa som somnade då vi kom hem. Er mamma stod likväl där med Signe själv. Det är konstigt att pappor behöver mer sömn som ändå är uppe mindre. Det var skönt att få en dag då vi inte gjorde något speciellt, bara njöt av att vara föräldrar.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards