Alla inlägg den 25 april 2010

Av Carina - 25 april 2010 11:00

I var första natten som din mamma inte var uppe. Visserligen gick jag inte och la mig förrän 01.00 då Signe hade ätit och jag hade lagt om mitt skadade finger. Hon sov sen till fem och då gick er pappa upp. Han har passet efter fyra och er mamma innan fyra. Det är bara om det blir kris er mamma väcker er pappa. Jag var vaken då Signe vaknade och skrek men jag behövde inte gå upp och sen sov vi till nio. Sovmorgon igen…


Undra vad som gör att vi inte är sura och tvära då vi är här uppe. Vi har inte surat en enda gång sen vi kom upp och ändå skulle det kanske ha kunnat ha funnits tillfälle till det. Vi bestämde att er pappa skulle ha Signe en dag eller i alla fall delar av dagen så er mamma kunde skriva i bloggen men igår blev det inget av det. Nu lastar er pappa ved på släpet som han egentligen ville ha hjälp med men nu sitter jag äntligen här och skriver. Signe ligger i vagnen där ute och sover jämte pappa. Är det verkligen vårt bygge som gör att vi blir sura och tvära?


Er lilla syster kommer nog inte att nöja sig så länge till med att ligga still i sängen eller vagnen. Hon börjar spralla mer och mer och nu ligger hon på golvet på ett täcke och är naken fis. Hon hade kräkts ner sig så jag tog av tröjan, då visade det sig att hon kissat igenom blöjan. Vi har köpt en annan sorts blöjor som verkade bra men de är kanske lite tunna, hon kissar mycket. Så jag tog av blöjan och hon fick ligga naken. Hon fortsatte och kräkas och kissa, i alla fall kissade hon två gånger eller tre och kräktes hur mycket som helst. Till slut var täcket helt blött och jag fick ta upp henne och klä på henne.


Har så mycket känslor som ofta rinner över. Kan inte säga jag älskar dig till Signe utan att tårarna kommer. Er mamma har ändå längtat efter barn i 25 år och när hon nu äntligen kom, en livs levande bebis blir det väl för mycket för er mamma. Blir så glad över att se henne och vill krama henne hela tiden och pussar också på henne hela tiden. Det känns som om skulle kunna få slitage märken av alla pussar.


Det har inte varit lika fint väder idag. Det snöade då de fyllde släpet med ved. Signe har varit med er pappa en del idag och din mamma har hunnit skrivit mycket i bloggen och det känns bra. Har hunnit äta en massa hos er farmor också. Hon har börjat sy på babysittern idag. Den kommer att bli jätte fin med det nya tyget på och betydligt säkrare. Nu är den trasig för kusin Ian satt i den då han var för stor och då släppte sömmarna. Det var för tunt tyg. Er farmor har stickat en jätte fin grön kofta till er syster. Den är lite stor men vi provade den och den går att ha även nu. Det kommer nog att komma fler stickade kläder så småningom, er mamma har beställt en pippi tröja till henne.


Nu börjar såret på fingret läkas riktigt bra, det är torrare och så kliar det. Blåmärket på andra armen håller också på att försvinna men gör likväl ont. Det går lite illa att skriva här med fingret men jag hoppas det läker bort snart, har inte tid att ha bandage. Fördelen är att er pappa får byta bajs blöjorna… undra om man får sova lika bra i natt?


Då Signe åt sista portionen så pratade vi lite om hur vi har det. Hur vi känner och hur vi ska göra för att vi ska må bra båda två. Vi mår ju så mycket bättre då vi är här. Er pappa tycker att det är jobbigt nu när han ska sätta sig in i sitt jobb igen, var ju borta i sex veckor och så tynger bygget. Er mamma vill att vi ska ha en relation igen. Även er pappa tycker att vi har tappat bort varandra och det sa ju kuratorn att det gör nästan alla par då de precis fått barn så det är vanligt. Men vi vill inte ha det så. Vi har gått om varandra hela tiden och det har nästan blivit att vi kommit längre ifrån istället för att komma närmare. Att det har känts jobbigt att komma nära varandra igen, precis som om det skulle bli jobbigare fast det är ju inte så. Vi behöver varandra verkligen nu. Det ska vi jobba på nu framöver. Det kan ju kanske även bli bra med vår Skåne resa. Vi har inte heller någon egen tid, er pappa skulle vilja ut och åka motorcykel. De har ju träffar på onsdagar och det tycker också er mamma att han ska göra. Han behöver skaffa sig lite egna vänner. Er mamma har ju haft lättare, dels kände jag ju Mona som tagit med mig och sen har jag ju kollegor. Er pappa har ju bara underställd personal.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards