Alla inlägg den 28 april 2010

Av Carina - 28 april 2010 11:15

  

Idag fyller Signe 2 månader. Tänk vad tiden går, tycker hon har funnits med oss hela livet men så är det ju inte. Men hon har ju funnits med sen den 20 juli. Idag ringde klockan tidigt och vi åkte iväg till Sveg. Vi hann faktiskt komma ända till Sveg innan hon började klaga med då var det rejält. Hon gallskrek då vi stannade på Ica och jag la ner henne i vagnen. Hon skrek och skrek och vi gick in på medborgarhuset, eller vad nu kommunhuset hette i Sveg. Er pappa körde vidare till sin station. Vi satte oss utanför biblioteket, där fanns en tidningshörna och även toalett.


Då hon tagit två sug så bajsade hon och efter två sug till kom ytterligare en laddning. Hon var så hungrig att jag var tvungne att låta henne äta först innan jag bytte. Så jag la en filt under henne så mina byxor inte skulle bli ner bajsade. Vi bytte blöja och sen gick vi ut i storstan. Vi skulle träffa Linda och äta lunch med henne. Nu visade det sig att vi glömt lite av varje och jag gick för att handla. Då det var lunch time gick vi till konditoriet där vi skulle träffa Linda. Jag började med att värma mat till er syster för hon skrek på vägen dit men då maten kom fram somnade hon. Så jag beställde mat och så kom Linda och vi åt.


Hon gjorde tappra försök att väcka henne och ge henne mat men utan framgång. Er mamma fick en födelsedagspresent, en kudde till badkaret som var som ett hjärta. Det har er mamma velat ha länge utan att köpa så den kom väl till pass. Vi tog lite fina kort och sen fick Linda skynda vidare till jobbet. Då vaknade er syster och ville ha mat, och sen bajsade hon igen. Så vi fick gå till medborgarkontoret igen. Vi hann dock inom en pynt affär och handla lite te och annat kul. Köpte en present till Linda som vi lämnade in i receptionen. Vi satt där och åt och bytte och väntade på er pappa. Han kom in och hämtade oss och då regnade det, vilken tur att det var fin väder innan då vi var ute.


Vi körde mot Ljusdal. Idag ska Signe få träffa familjen Tofilovski för första gången. Hon gick från famn till famn och blev fotograferad med alla utom Fredrick tror jag. De hade fått 9 valpar som er mamma gullade med. Oj, vad söta de är, de hade precis börjat öppna ögonen. Vi stannade på middag och Signe fick en möss och ett lite skrammel djur och er mamma fick en sax i gjutjärn, vass som bara den. Vi stannade hela kvällen och fick lite kaffe innan vi åkte till Bollnäs.


Signe ska bo på hotell för första gången i sitt liv. Hon ska få bo i vagnen. Det var mycket att packa in men till slut kom vi till ro och somnade hela lilla familjen. Signe däremot vill inte sova hela natten när hon nu äntligen fått komma på hotell. Då hon vaknade på natten ville hon inte somna om. Efter över en timme gav er mamma upp och er pappa tog över. Hon var inte ledsen utan bara vaken… till slut somnade även hon.  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards