Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Carina - 4 maj 2010 11:30

Er mamma håller nu koll på hur mycket er syster äter. Det känns som om hon äter mindre tillägg och ammar mer. Så igår började vi med att skriva upp vilka tider hon äter, om hon ammar eller äter tillägg och hur mycket. Det blev inte så mycket tillägg igår, ibland äter hon igen sig på kvällen men inte igår. Nu får vi se hur det går idag.. Hon vaknade i alla fall strax efter tre och då var jag uppe och ammade henne.


Jag vaknade vid halv sju av att hon var ledsen och tittade efter er pappa men han var inte där. Såg att han hade skickat ett sms en halvtimme tidigare. Han hade åkt till jobbet och hon hade sovit så gott och även er mamma så han ville inte väcka henne. Så er mamma fick gå upp, gick på toa och då jag kom ner igen sov hon igen. Så jag la mig också men kom på att jag nog skulle göra frukost istället. Gjorde det och tillägg till henne och hon hade vaknat då jag kom tillbaka. Så vi åt och tittade på ett gammalt avsnitt av Morden i Midsomer. Hon somnade efter maten och vi gick och la oss. Hörde att er farmor och farfar kom in och åt frukost men vi stannade kvar inne hos oss.


Hon vaknade vid nio men innan dess hade jag skrivit i bloggen. Jag la mig aldrig utan satt istället i sängen och skrev. Lugnt och skönt i min egen värld, men sen vaknade loppan och hon fick mat. Eftersom er farmor och farfar är så aktiva då de är här så måste er mamma också vara det. Så jag började fixa lite, satte upp krokarna i toan uppe och sen började jag slå in paket. Vi ska ha vissa med oss ner och andra är till Helenas adventskalender.


Efter lunchen gjorde jag en blåbärspaj tills i kväll. Vi kommer ju hem lagom till middagen och sen kommer gästerna. Då vi fikade så kräktes er syster så mycket så hon var helt blöt i bak håret. Hon skrek som om hon blev stucken, vet inte varför men jag tröstade henne och så frågade jag om farmor ville hjälpa oss och bada henne. Det gjorde hon gärna, annars är hon ute och krattar och rensar på vår gård. Hon kan aldrig vara stilla. Signe gillar att bada men vi hittade inte hennes handduk, till slut hittade jag den där den inte borde vara. Så hon fick bada och bli ren och det är ju bra då vi ska till sköterskan imorgon. Jag vill inte bada henne själv om det skulle hända något.


Jag hann amma henne lite innan er pappa kom hem och vi åkte till stan. Han släppte av oss på Frösön och vi gick upp till öppna förskolan. De andra mammorna var redan där men eftersom farmor och farfar var här ville jag inte åka dit så tidigt. De hade gjort hand och fot avtryck i gips, det ska er mamma också göra, men inte idag.


Er pappa kom sen då han varit och handlat och var med på babymassagen. Han var den enda pappan som var med. Kanske er mamma hade tvingat dit honom men jag tycker att det är viktigt att han också kan massera och får instruktioner. Jag tror även att han blir stolt över att han var den enda pappan där. Men han kommer inte att vara med de andra gångerna för de är mitt på dagen. Vi kanske missar nästa träff, beroende på när vi kommer hem från vår tur söderut.


Vi åkte hem och åt middag. Signe var också hungrig och eftersom er mamma behöver bada så fick er pappa mata. Då blev det gnäll för han var så hungrig, vem var inte det? Då räddade farmor honom och då hon ätit tog hon över och matade färdigt. Er mamma gick upp och badade. Då jag var klar trodde jag att jag skulle kunna få duka och göra i ordning istället ville er pappa göra saker och jag fick ta Signe. Efter att jag blivit arg dukade han och fixade kaffe då jag ammade.


Vi blev bara tre idag på kafferepet, men det gjorde inget. Man får mer tid över att prata med varandra då. Dessutom var de nyfikna på både Signe och huset. Signe fick en ny body, en lila och det har hon inte någon tidigare. Den ena tjejen tog Signe och behöll henne tills hon blev för hungrig och jag fick ordna mat till henne. Men hon sov gott där en lång stund. Vi pratade länge och väl och innan de gick så kollade de huset. Er pappa spikade reglar i badrummet och jag vet inte varför, vi skulle ju vänta med toan.


Då de gick, gick även er pappa och la sig. Signe däremot ville inte sova, hon hann bajsa två gånger och både amma och äta lite till innan hon äntligen somnade. Jag pratade med er moster på chatten och grät. Jag känner att er pappa och jag inte har alls samma idéer om Signe. Vi bestämde att jag skulle väcka honom om jag blev ledsen men vad gör det när vi tycker så olika och det ändå inte hjälper. Er pappa vill hellre bygga och då får er mamma ta Signe hela tiden. Jag har kämpat emot det hela tiden men nu ska jag skita i det. Han får be om att ha Signe hädanefter. Det är kanske barnsligt av mig men jag orkar inte bli besviken hela tiden. Så nu sitter jag här och gråter och tänker inte säga något. Han kommer troligen att se det på mig imorgon men vi träffas ju inte förrän på kvällen. Han pussade inte ens mig god natt idag. Han var säkert också sur för att jag tvingade honom att hjälpa till med dukningen.


Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig och se hur det går med gråten. Skönt att få skriva lite här idag i alla fall. Även om det blir tröttsamt imorgon då jag kanske får ta alla pass och ska dessutom både till bvc och till mvc.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards