Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Carina - 15 maj 2010 13:15

Vi fick skynda oss idag med för att hinna. Nu sover inte Signe lika bra på nätterna längre, hon är inte så pigg. Så nu är vi uppe flera gånger, det är synd för det passade oss att hon sov 5-7 timmar per natt. Vi packade i ordning lite mat som vi inte skulle ha och fika bröd och så fick vi köra bil till Malin. Regnet öste ner ute och då är det inte så kul att promenera. Malin hade bakat scones och det gillar er mamma.


Nu fick träffa Julius och det var en söt liten kille som likar Lucas, de ser precis likadana ut. Han hade kläderna på sig han fick av oss igår. Det var trevligt att träffas och vi gick lite husesyn. Er mamma hade glömt hur de såg ut på ovanvåningen och så var vi nere i källaren och kollade. Vi får väl göra ett nytt besök i sommar då de nog gjort lite mer i källaren.


Vi åkte hem och packade om och sen åkte vi till Löderup. Vi skulle ju dit till husvagnen och grilla men nu när det regnar så är det ju inte så kul. Vi ska i alla fall handla grillkol på vägen. Vi skulle träffas hela familjen men vi kom först. Er pappa och Thomas trotsade vädret och satt i förtältet men er mamma, Signe och er mormor var inomhus.


Då de andra kom åt vi. Då fick vi träffa din morbrors nya tjej, hon var trevlig och hade också med sig ett paket till Signe. Hon verkade barnkär och verkade ha massa syskonbarn. Vi åt mat och er moster fick passa Signe. Det är hon som är mest intresserad av henne. Så därför tycker jag det är synd att vi inte träffat henne så mycket. Signe är ju mer gnällig på kvällen och då passar inte så mycket. Vi var ute en sväng och gick i skitvädret. Vi kollade hur långt upp stranden har gått, havet äter upp mycket av landet varje år. Snart finns det ingen camping kvar.


Vi drack kaffe innan vi åkte hem. Vi skulle ju packa klart inför morgondagen. Då vi väl kom hem matade er pappa Signe och jag packade. Men jag var så trött så jag orkade inte allt. Så vi gick och la oss då Signe somnade. Då vi la oss ner kom er mammas tårar. Jag blev så ledsen. Det kändes jobbigt att vi varit här en hel vecka utan jag har träffat er morfar, min pappa. Det gick ju bra då vi var hos May Gull men nu kom det. Tårarna bara rann och det kändes som att jag inte ville åka hem ännu. Det känns jobbigare att åka hem nu när vi har Signe. Er moster sa idag att jag inte att ni åker hem, och det vill inte er mamma heller. Er pappa kan bli ledsen då vi åker från stugan, han tycker det är lite jobbigt men er mamma har aldrig förut blivit ledsen då jag ska lämna Skåne. Det gick ändå över ganska fort och vi kunde somna.

Av Carina - 15 maj 2010 13:15

Vi fick skynda oss idag med för att hinna. Nu sover inte Signe lika bra på nätterna längre, hon är inte så pigg. Så nu är vi uppe flera gånger, det är synd för det passade oss att hon sov 5-7 timmar per natt. Vi packade i ordning lite mat som vi inte skulle ha och fika bröd och så fick vi köra bil till Malin. Regnet öste ner ute och då är det inte så kul att promenera. Malin hade bakat scones och det gillar er mamma.


Nu fick träffa Julius och det var en söt liten kille som likar Lucas, de ser precis likadana ut. Han hade kläderna på sig han fick av oss igår. Det var trevligt att träffas och vi gick lite husesyn. Er mamma hade glömt hur de såg ut på ovanvåningen och så var vi nere i källaren och kollade. Vi får väl göra ett nytt besök i sommar då de nog gjort lite mer i källaren.


Vi åkte hem och packade om och sen åkte vi till Löderup. Vi skulle ju dit till husvagnen och grilla men nu när det regnar så är det ju inte så kul. Vi ska i alla fall handla grillkol på vägen. Vi skulle träffas hela familjen men vi kom först. Er pappa och Thomas trotsade vädret och satt i förtältet men er mamma, Signe och er mormor var inomhus.


Då de andra kom åt vi. Då fick vi träffa din morbrors nya tjej, hon var trevlig och hade också med sig ett paket till Signe. Hon verkade barnkär och verkade ha massa syskonbarn. Vi åt mat och er moster fick passa Signe. Det är hon som är mest intresserad av henne. Så därför tycker jag det är synd att vi inte träffat henne så mycket. Signe är ju mer gnällig på kvällen och då passar inte så mycket. Vi var ute en sväng och gick i skitvädret. Vi kollade hur långt upp stranden har gått, havet äter upp mycket av landet varje år. Snart finns det ingen camping kvar.


Vi drack kaffe innan vi åkte hem. Vi skulle ju packa klart inför morgondagen. Då vi väl kom hem matade er pappa Signe och jag packade. Men jag var så trött så jag orkade inte allt. Så vi gick och la oss då Signe somnade. Då vi la oss ner kom er mammas tårar. Jag blev så ledsen. Det kändes jobbigt att vi varit här en hel vecka utan jag har träffat er morfar, min pappa. Det gick ju bra då vi var hos May Gull men nu kom det. Tårarna bara rann och det kändes som att jag inte ville åka hem ännu. Det känns jobbigare att åka hem nu när vi har Signe. Er moster sa idag att jag inte att ni åker hem, och det vill inte er mamma heller. Er pappa kan bli ledsen då vi åker från stugan, han tycker det är lite jobbigt men er mamma har aldrig förut blivit ledsen då jag ska lämna Skåne. Det gick ändå över ganska fort och vi kunde somna.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards