Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Carina - 17 maj 2010 17:15

Amningen fungerar inte lika bra längre. Signe var trött då hon blev hes och orkade inte suga och så blev det lite si och så i Skåne. Men vi försöker lite till, har förhoppning om att amma henne tills hon är tre månader i alla fall och det är hon nästa fredag så vi får se


Vi hade lite sovmorgon och Signe fick mat innan vi gick ner och åt frukost. Vi kollade lite på Internet medan er syster låg nakenfis på golvet och sprallade med benen. Er pappa åkte till jobbet och vi började packa ihop. Er pappa hade burit ut det mesta så jag kunde ta allt på en gång.


Körde iväg och hittade en Jet mack längs vägen. Körde sen norrut, vi stannade vid Gävlebro och åt. Då skrek Signe nästan hela tiden, hon var inte alls nöjd. Er mamma gillar inte att hon skriker så mycket då vi är på allmänna platser. Folk som köper mat och vill sitta i lugn och ro och så kommer vi med ett gråtandes barn. Folk tar ofta inte illa upp men ändå. Jag tänkte mata henne först men jag gav upp och köpte mig en macka. Det var sen jag gjorde den makabra upptäckten. Det var ju jätte varmt och vi hade tydligen inte rengjort hennes nappflaska så bra. Nu var det en illaluktande flaska som jag försökte mata min dotter med. Jag förstod att hon skrek… men hon åt lite i alla fall. Så vi körde vidare norrut.


Då vi kom fram till Inga-Britt hade hon ställt fram lite fika till mig så jag fikade och Signe fick mat. Hon var inte så glad för maten nu heller, jag hade ju bytt flaska så den var ju ren. Hon skrek så fort jag kom när med flaskan. Hon låg istället på altanen och mös, det var varmt solen stod på och den är inglasad. Så hon låg i bara blöja och verkade nöjd med det.


Jag tog in babysittern så hon satt där då vi åt. Sen började operan… hon skrek hur mycket som helst denna kväll. Vi skiftades om att bära runt på henne. Hon ville inte äta och inte ligga själv. Helst ville hon vara hos Inga-Britt och vara nära ett fönster. Jag gick ut med henne en runda. Störde er pappa på middagen och berättade vad som hände. Kollade med Anna hur de mår då de har öroninflammation. För efter ett tag fick er mamma för sig att hon hade ont någonstans. Hon bara skrek och skrek. Hon skrek så hon blev varm så vi visste ju inte om hon hade feber eller inte. Hon var ute på balkongen en kvart i bara blöja utan att frysa. Det var visserligen 16 grader ute men ändå.


Till slut sa Inga-Britt, vi går och lägger oss om vi behöver ta ett pass senare i natt. Så de gick ner och jag la ner Signe på sängen och hon tog nappen och tystnade. Jag var i chock men låg där sidan om och höll tummarna. Efter ett tag la jag ner henne i vagnen men hon ville inte sova. Gjorde då mat och då svepte hon den och sen somnade hon gott, hon var väl helt utmattad!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards