Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Carina - 18 maj 2010 17:30

Signe sov hela natten, vaknade vid tre och fick mat och sen sov hon igen till nio. Jag la henne på toa golvet och hon var så nöjd så jag gick och gjorde frukost. Jag hann även äta den under tiden jag ammade henne och sen fick hon tillägg. Hon var så nöjd och jag kunde packa ihop då hon låg på sängen och pratade med sig själv. Vi kom iväg innan elva och jag ringde till Inga-Britt och berättade att natten varit lugn. Hon hade skrivit en lapp där hon undrade om det hade varit tyst i natt? Er mamma var lite orolig för er syster skrek mest då hon var hos mig, gick Inga-Britt omkring med henne var hon lugn. Men hon blev väl för trött för då hon väl somnat sov hon gott.


Så fort vi började köra somnade Signe i bilen. Det tar bara en kvart in till Bollnäs och naturligtvis vaknade hon då jag la henne i vagnen. Hon skulle behöva somna så jag tog henne på en liten runda men det gjorde ingen nytta. Hon får väl vara vaken då. Vi kom inte så långt förrän det kom folk och ville titta på vårt lilla under. Hon var inte så glad men skrek i alla fall inte. Till slut stoppade jag henne i baby björn och där somnade hon. Vi åt lunch tillsammans med mina gamla kollegor och en hade till och med kommit bara för Signes skull. Nu fick hon fler paket, jätte fina kläder som hon snart kan ha.


Vi var sen uppe på våningarna och hon låg i vagnen. Då jag var på trean somnade hon i min famn men så fort man lägger ner henne vaknar hon. En av tanterna blev så glad för hon heter Signe för det hon också och hon hade varit så nöjd med sitt namn hela livet. Det var kul att träffa så många, det var ovanligt många ordinarie personal som vi träffade. Vi hittade lite böcker på loppisen de har på rehab så jag köpte ett gäng, eller alla barnböcker de hade. Fikade lite innan vi åkte vidare. Hon hade ju varit vaken i princip hela dagen så jag bokade in mig med Britt-Marie för en promenad så hon kan somna.


Ute på parkeringen träffade jag mer folk så det tog lite tid innan vi kom iväg. Vi mötte Britt-Marie utanför Scandic och så gick vi en runda. Vatten nivån var så hög så vi kunde inte gå runt sjön för den vägen var under vatten. Vi gick istället en sväng i stan och så kollade jag upp tågtider till imorgon då vi ska åka till Ljusdal. Det var varmt, 20 grader och jag gick i bara tröjan och det var ändå varmt. Så vi satte oss och tog en glass på stan, årets första och nu kändes det som sommar. Vi gick till bilen och hämtade lite saker och sen gick vi hem till Britt-Marie. Svante åkte och hämtade er pappa så jag slapp. Er syster började lagom skrika då vi skulle äta så hon fick sitta i baby björnen. Sen skrek hon mer eller mindre hela kvällen. Tur vi är hos folk som klara av sådant. De verkade helt lugna och konstaterade bara att hon har nog ont i magen.


Efter en trevlig kväll gick vi till hotellet och packade in oss där. Till slut somnade hon vid elva tiden och då började er mamma leka med Internet. Vi har knappt haft det under hela semestern så vi har lite abstinens även er pappa. För första gången som vi bott på hotell ställde vi inte ihop sängarna. Vi somnar ju ändå direkt och så är det lättare att gå upp på natten. Vi har blivit som ett gammalt pensionärspar… er pappa säger alltid att det är pensionärssängar då det är två sängar med ett bord emellan.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards