Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Carina - 23 maj 2010 19:30

I natt gick er pappa upp och tog Signe, i natt var han så duktig att han även tog ut henne och la henne i vagnen då han gjorde mat. Så slapp er mamma ta upp henne, visserligen vaknar jag men det är mer vilsamt att bara behöva ligga och inte stiga upp. Efter en timme kom han in och då hade hon skrikit ett tag, hon ville ingenting. Så då fick er mamma gå upp och vi la oss i soffan och mös, hon behöver lite närhet. Problemet är att er pappa är så varm så de blir helt svettiga båda två, det går bättre att ligga på mamma. Till slut somnade hon, jag behövde bara ligga en halvtimma! Nästa gång hon vaknade var kl halv tio, underbart med sovmorgon.


Er pappa och syster verkar mer snoriga idag och även er mamma känner av lite förkylningar. Vi åt frukost i uterummet och sen började er mamma få myror i brallan. Jag satte igång en tvättmaskin och så torkade jag av mosaiken igen. Det känns inte bra, för de nya plattorna vi fick som vi har inne i hålet är blanka och fina. Precis som vi ville ha dem, men de som syns är matta. Er mamma tycker att vi ska klaga, de skulle kunna få ta ner det vi satt upp och vi skulle kunna sätta dit nya själv igen om vi fick nya av dem. Vi hade kommit över att det inte blev som vi tänkt men nu känns det fel igen. Vi hade rätt från början, det skulle inte vara så här matt.


Er pappa ska ta ett ryck nu på förmiddagen då han är som piggast och sen ska er mamma jobba. Nu sover er syster så nu ska även jag göra lite nytta. Jag mår illa idag med, ska nog prova med magpiller om det är något sådant. Tanken på att göra ett graviditetstest skrämmer mig lite… även fast jag inners inne inte tror på den teorin, den är mest skrämmande. Er pappa gjorde toan helt färdig idag, det sista silikonet kom på plats. Även de vita skivorna i öppningen på ovanvåningen är på plats. Han har även bankat till ett par tak brädor som har slagit sig och inte sitter ihop längre. Han försökte på många olika sätt men nu ser det bra ut äntligen. Vi trodde vi skulle behöva ta ner brädorna och göra om det men det slapp vi nu. Även uppe var det något med taket som han var tvungen att fixa. Nu ska han fundera ut med listorna, i vilken vinkel de ska geras i.


Er mamma tvättade, tvättade och tvättade. Alla våra semesterkläder, vinter kläder och så de kläder vi fick till Signe av kusin Ian. Jag rensade också i ”min” gamla kläd hög, kläder från då jag var liten. Jag stoppade vissa saker i en påse, de som är för litet eller ointressant. Ska slänga det som är dåligt sen men inte nu, har annat som är viktigare. Ska tvätta upp resten och göra en ny gallring efter det.


Det är ju alltid er mamma som tar kvällsläggningen av er syster. Er pappa byter blöja och sätter på pyjamas och sen går han och lägger sig. Då jag skulle göra något la jag er syster hos er pappa och han låg och läste ett reklamblad om Skoda. Det verkade intressera Signe och hon kollade på pappret. Det var svart och tydligen ser små bebisar svart bra, eller så var det för det handlade om bilar. Hon kanske är lik sin far? Ikväll somnade både er syster och mamma vid elva, jag var trött ikväll och la mig samtidigt som henne. I nybäddad säng, jag tog bort se gamla sängkläderna så er pappa fick lägga dit nya då han kom ner för då matade jag er syster. Ett smart drag av er mamma.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards