Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Carina - 24 maj 2010 19:30

Igår somnade er syster vid elva, precis då Poirot slutade. Er mamma gick också och la mig då och så vaknade hon redan kl tre. Hon var så snorig, det lät som ett tröskverk, som om hon inte fick luft då hon låg ner. Hon åt i alla fall 120 ml i ett svep, det var längesen. Somnade till slut men vaknade då jag la ner henne. La under böckerna igen som jag la dig häromdagen som nu jag tog bort igår då jag dammsugade. Hon vaknade igen efter fem men då fick er pappa gå upp.


Jag hade klockan på halv nio, ska ju till tandläkaren 10.10 och måste vara i tid. Jag hade tur och fick äta frukost i lugn och ro. Då såg jag ett rådjur inne i vår trädgård framför friggeboden, grrr… bara de inte äter upp mina blommor. Gick ut och skrämde iväg det och det fick bra fart. De har massa mat runt om i skogen och behöver inte vara på just vår tomt. Innan jag åkte iväg var jag ute och hängde upp cd skivor i äppleträden och i ett träd här nära ingången. Er pappa kom upp och började äta frukost innan jag åkte.


Blev lite fattigare hos tandhygienisten och fick en tid till tandläkaren, troligen har jag hål… Var på Guld Fynd och lämnade in min ring. Jag har försäkring som tur är så jag behöver bara betala självrisken. Vi fick ju klippa loss min fina pärlring då jag ramlade ner från trappen. Var inom och handlade en ny plånbok till er pappa hans har ju gått sönder. Fick mycket gjort på stan, lättare utan vagn. Åkte och handlade mat innan jag åkte hem. Vi kommer nog i fortsättningen handla via nätet några gånger i månaden. Det kostar 89 kr och då får man det hemkört på onsdag kvällarna, perfekt. Men denna vecka fick jag åka och handla live. Kollade även på nätet om hemleverans av grönsaker i sommar, de har inte börjat ännu men det ska vi också ha. Ekologiskt odlade grönsaker från Jämtland och Ås.


Er pappa hade maten klar då jag kom hem men Signe ville äta hon med, så jag ammade henne och sen fick hon mer annan mat. De hade fyllt släpet då jag varit bort och efter maten fikade vi och sen åkte vi iväg igen. Er mamma skulle till kuratorn och er pappa och syster åkte och slängde allt skräp de lastat på släpet innan på dagen.


Idag kändes det att det skulle bli jobbigt hos kuratorn för det med er morfar är jobbigt för er mamma. Signe kommer aldrig att få träffa er underbara morfar och det gör så ont i hjärtat på er mamma. Det blev en del tårar men inte på allra västa viset. Vi pratade också om hur det gick i Skåne och hur det är mellan er mamma och pappa nu. Vi kämpar ju på och vi har pratat igenom det så många gånger nu att jag tror att vi är lite på samma våglängd. Denna helg har visserligen er pappa varit krasslig men har tagit Signe så er mamma har kunnat göra saker och vise versa. Det är alltid lättare då er pappa är hemma hela dagarna. Det känns nu som att mina dagar hos kuratorn är räknade, igen… så vi bokade en tid till i juni men sen ska hon ha semester och sen blir det förhoppningsvis inget mer.


Er pappa och syster satt och väntade utanför. Så kuratorn fick hälsa på henne innan vi gick och fikade, vår vanliga tradition. Idag tog vi och delade på en macka, vi har ju slutat äta kakor i veckan. Vi skulle dessutom till tv stationen så vi behövde något mer närande. Vi hämtade först MC kläder på nya stationen och lämnade in våra vinterkläder där. Vidare till gamla tv stationen där vi skulle hämta er pappas cykel. Han gillar inte att han får graviditets kilon som sen inte försvinner… han ammar ju inte. Så nu ska han börja cykla till jobbet.


Vi hittade naturligtvis annat matnyttigt som vi kunde ta hem. Vi tog hem en byrå och cd stället, en hel säck med galgar och lite annat smått och gott. Signe satt i bilbarnstolen denna gång och det gick mycket bättre, hon fick åka i rullebör tillbaka till bilen. Släpet blev fyllt och vi körde hemåt. Jag lagde mat och er pappa gav Signe mat. Då vi ätit åkte er pappa ut en tur med motorcykeln. Han ska ju åka till Sundsvall på onsdag med den så han ville provköra.


Er syster är så snorig. Jag provade nässugen idag och det gick bra, hon gillar den inte men det måste ju vara skönt att få bort snoret. Undrar om hon reagerar på pollen? Inte så hon är allergisk men det blev ju en chock då vi kom till Skåne. Här hade inget slagit ut men då åkte ner och där var allt i full blom. Näsan rinner ju inte utan det sitter bakom där man inte kommer åt. Hon låter ibland på nätterna så man undrar om hon får luft. Jag är så glad över att vi har vårt andningslarm. När man oroar sig är det bara att titta på monitorn och så ser man. Ibland blir hon ju helt knäpp tyst och det oroar er mamma.


Idag började vi lägga henne redan vid åtta tiden och ändå så somnade hon inte förrän tolv. Då er pappa kom hem serverade han er mamma lite fika och för första gången tog han själv en kopp kaffe utan att ha fika till medvetet. Han är duktig er pappa, men han vägde sig i helgen och gillade inte det han såg…


Fick ett sms på kvällen av att Calle och Marika har fått en pojke, ett stort grattis till dem. Kul för nu har de en av varje. Synd bara att han inte behagade att komma ut en vecka för tidigt så vi fick träffa honom då vi var nere.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards