Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Käre Gabriel och Valdemar 25 maj

Av Carina - 25 maj 2010 19:45

Då jag gick och la mig igår låg jag och tittade på er pappa som sov och tänkte på hur lycklig jag egentligen är. Tänk att jag blev både förlovad och gift, med en man som jag älskar så innerligt. Att vi nu även fått er syster Signe i livet känns helt otroligt, er mamma kunde inte riktigt hoppats på detta under men nu är det så. Låg där och kände mig så lycklig innan jag somnade.


Ibland då jag sover drömmer jag om att jag tappar bort er syster. Jag hör henne men hon är inte hos mig i sängen och då vet jag inte vart hon är. Hon sover ju aldrig hos oss så det är konstigt att jag börjar leta där. Det är så skrämmande att vakna och inte hitta henne.


Idag fick er mamma ett riktigt lång och innerligt leende av er syster – äntligen och så underbart. Hon låg i babysittern och där trivs hos och så då jag pratade med henne kom det. Tänk så såld man blir… jag har längtat efter detta jättelänge. Hon har gett oss leende innan men jag har inte fått något sådant lång och vackert leende. Hjärtat värmdes till flera hundra grader, oj, vad jag älskar denna lilla tös.


Idag hade vi ställt klockan för vi ska på lunch hos en av tjejerna i föräldrar gruppen. Vi hade lite problem att hitta dit men det gick bra till slut. Det var kul att få träffa dem igen, det var ju ett tag sen då vi inte varit hemma. Vi var fyra mammor och barn av sex. Det är ju kul att träffa dem i samma sits, man får veta att man inte är ensammast i världen med ens funderingar. Barnen gjorde sig hörda med jämna mellanrum och er syster som brukar vara tyst visade upp sig. Hon var vaken hela tiden. De tyckte hon hade blivit så stor och rund, de har ju inte sett henne på länge.


Jag var tvungen att åka tidigare för jag skulle till distriktssköterskan och visa upp min tumme. Nu var den ju naturligtvis inte så öm idag och såg riktigt fin ut. Hon tittade på den och sa att jag kunde smörja med mjukgörande, det betalade jag 100 kr för. Det var lättförtjänta pengar för landstinget. Hon skulle i alla fall skriva in i journalen att jag varit där och blev det värre skulle jag ringa och då skulle jag få en akut tid hos doktorn.


Vi körde hem och väntade på Linda. Idag är det tre månader sedan du Valdemar föddes. Det känns jätte längesen. Det var ju i alla fall en lätt förlossning, inte konstigt då du var så liten. Däremot tycker din mamma att det var lite ovärdigt att personalen i Sundsvall att bara lägga dig på ett drag och att din mamma inte fick se dig förrän senare. Jag tycker att doktorn skulle ha visat mig dig direkt eller åtminstone fråga mig om jag ville eller inte. Annars tog de ju bra hand om oss men de behandlade dig ovärdigt.


Idag fick vi två ägg av grannen, från deras egna hönor. Er mamma ska göra en sockerkaka av dem så vi kan fira då er syster fyller tre månader på fredag. Då Linda och er pappa kommit hem gjorde jag mat och så åt vi. Linda tar ju gärna hand om er syster. Jag tog ett bad och sen fikade vi ute i uterummet. Vi har ju mycket att prata om. Signe hade ju inte heller någon lust att sova. Jag försökte lägga henne vid elva men det gick inget vidare. Till slut vid tolv somnade hon och då sa jag till Linda att nu måste jag också lägga mig. Man vet ju aldrig då hon vaknar igen. Vi såg på ena semifinalen till melodifestivalen och det var rätt så många dåliga bidrag, eller faktiskt inte en enda som var bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards