Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Käre Gabriel och Valdemar 27 maj

Av Carina - 27 maj 2010 19:45

Ännu en sömnlös natt… det längsta passet var 3 timmar. Jag blir så trött och vill helst inte gå upp men har man en söt liten dotter som gråter så går man upp i alla fall. Tur jag har spelat in lite på boxen för nu har de slutat med de bra serierna på nätterna.


Signe har ju fått ett litet babygym och hon gillar att ligga och spana på det. Ibland slår hon till dem och jag tror inte det är med mening men ibland får hon tom tag på dem. Hon verkar i alla fall tycka att det är kul att titta på dem. Nu ligger hon och gäspar så då jag ätit frukosten klart ska jag nog ge henne lite mer mat och hoppas hos somnar så ska jag göra desamma. Vi skulle vara på öppna förskolan idag och gjort textiltryck men det blir väl en annan dag. Jag orkar inte, men somnar inte hon kan vi lika bra åka dit. Vi sov en timme och sen låg vi i en halvtimme till och mös i sängen. Det blev ingen förskola.


Vi åt lunch båda två och sen åkte vi och handlade lite som jag saknade till fikat ikväll. Er syster gillar inte då vi kör för sakta, minst 80 annars gnäller hon. Hon är lik sin mamma! Vi skickade även in papperna till skatteverket om vad vår lilla tös ska heta, det blev Signe Mari Jonsson-Dahl. Papperna ska vara inne imorgon så det var ju i sista minuten. Jag köpte även lite cider som vi kan fira med imorgon då er syster fyller 3 månader.


Jag tror er syster har hittat tungan. Hon jonglerar med det och så småpratar hon. Hon gillar att ligga under babygymmet och prata lite och idag log hon igen då hon såg mig. Jag killade henne under fötterna och hon log – underbara unge! Då jag ammade henne så fick hon till riktiga kluckande ljud. Hon är inte så intresserad av att amma utan mest att leka med tungan. Så jag ringde er pappa så han skulle få höra men då slutade hon och började amma. Då hon ätit färdig låg och hon och pratade och log lite. Hon har samma leende som er pappa, han drar upp ena mungipan lite och precis så gör er syster också.


Vi var lite softiga idag både er mamma och syster. Men tillslut fick jag lite gjort i alla fall. Tömde bordet så vi kan fika där och så började jag göra fika. Jag tittar ju en del på tv då Signe får mat och hittade ett gott recept som Leila bakade. Det är med rabarber och jordgubbar och så en blandning av smuldeg och sockerkaka enligt henne. Åt lite kvällsmat också det blev en ny frukost kan man säga. Idag har Signe bytt kläder flera gånger och nu tog jag på henne nya kläder igen. Dels för hon hade kräkts ner sig men även för hon skulle vara fin då vi fick gäster. Hon fick ha klänningen som hon fick av de på Hamrelund. Hon blev så fin och söt så. Sen var det bara för oss att vänta in gästerna.


Vi blev inte så många idag heller, de kom tre men det var tre nya som inte var här förra gången. Det är ju faktisk ganska bra att man inte är så många för då är det lättare att prata med varandra. Vi var på guidad tur och sen snackade vi och fikade. Fikat blev mycket uppskattat och de tog alla två gånger. Det var bra för jag var orolig över att vi skulle kunna äta det hela helgen. Det räcker nog till oss ändå.


Er pappa kom hem och han var lite frusen efter att han kört motorcykel hem från Sundsvall. Han som är förkyld borde väl åka bil? Då han klätt om och fått lite i magen så tog han Signe. Hon var inte så nöjd, hon skrek så jag fick ha henne i babybjörn. Magen är nog lite bråkig idag. Hon satt sen och myste med pappa medan vi fikade klart. Då damerna kört hem gick er pappa och la sig och Signe och jag tog plats i soffan. Vi såg slutet på semifinalen av melodifestivalen. Sverige gick ju inte vidare och det var ju synd, men vi skulle ju ha skickat Ola. Det sa er mamma redan från början. Danmark kom i alla fall med som sista land så vi får väl heja på dem på lördag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards