Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Carina - 30 maj 2010 20:00

Idag hade er mamma tur… Signe vaknade 04.10 och er pappa fick vara uppe i två timmar med henne. Hon var pigg men det var inte så konstigt för hon sov mycket igår. Vi kunde inte hålla henne vaken. Er pappa tycker det är roligare nu när hon är med men igår var hon borta. Man måste ju få ha vilodagar. Vi behövde inte gå upp förrän över nio men då var er syster hungrig. Hon ville inte ligga och mysa med oss i sängen utan ville ha mat direkt. Så vi kom upp i tid.


Er mamma har beställt lite böcker idag på Internet, sådant som man kan får om man fått barn. Vi ska också beställa fotografering av Signe, vi måste ju föreviga vår underbara dotter. Det är annat än alla de kort vi tar. Signe och jag ska ut och bära bräder idag och er pappa ska sätta lister på ovanvåningen.


Idag är det ju Morsdag. Er pappa köpte ju en tårta redan igår men idag ska vi åka till sockenstugan och äta Morsdags middag. Detta är er mammas första riktiga Morsdag, då jag har ett barn som kan förgylla min dag. Det känns stort. Jag har firat Morsdag ända sen du föddes Gabriel men nu känns det bättre. Att jag blev mor till ett levande barn till slut, det är så stort att man hisnar då man tänker på det.


Er pappa har satt upp lister på ovanvåningen idag. Det blir så otroligt mycket finare då det är gjort. Taklister får vi vänta med, det finns andra viktigare saker att göra. Men nu kan vi sätta upp möbler där och det behövs. Det ska lite latexfog först och sen ska vi städa igen och bära upp en byrå. Er mamma gick en tur med Signe, trodde hon skulle somna så jag kunde jobba lite ute. Jag gick omkring i bygg hörselkåpor för jag ville höra svensktoppen. Det såg nog inte klokt ut men vad gör det. Vi gick nedre vägen hem och det är fortfarande tillplattat där vi hade husvagnen och det växer inget än så länge.


Vi åt lunch och sen gjorde er mamma en ny drink med hjälp av råfruktscentrifugen. Det var lika gott idag, apelsin, banan, ananas, kiwi, äpple, blåbär och hallon blev det i drinken idag. Signe somnade så jag la henne i vagnen så jag kunde städa undan lite där altanen ska vara. Er pappa åkte och handlade mer isolering. Signe vaknade för tidigt men jag fick gjort en del i alla fall. Då vi skulle gå in upptäckte vi en vit fjäril, nu känns det som sommar. Synd bara att vädret tror att det är vår vinter, fast idag är det varmt, skönt och soligt. Innan i veckan har det regnat och varit gråväder.


Nu ligger Signe och är nakenfis efter en rejäl bajsning. Skönt att få lufta sig lite. Hon har faktiskt aldrig varit röd i rumpan och det känns bra. Det skadar ju inte att få ligga och lufta lite, hon verkar tycka om det. Hon ligger här i uterummet och sprallar som bara den. Skönt att få bort skiten som trycker på. Er pappa kom precis hem och han hade köpt en blomma till er mamma, en hortensia i en fin kruka. Fick dessutom ett trisspaket, han är söt er pappa. 


Vi badade och sen åkte vi till sockenstuga. Det är en dam som ibland ordnar middagar där, det har varit till Farsdag, Morsdag och så julbord. Vi visste ju inte hur många som skulle vara där, om vi skulle vara ensamma eller? Det var i alla fall fullt med bilar där då vi kom och det var gott om folk där. Vi satte oss vid två nya som vi inte träffat förut. De var dem som berättade att hon brukade ha middagar här ibland. Vi fick stek, sås och potatis, bröd och olika sorters ost och efterrätt till kaffet. Det kostade 125 kr och det var det värt att slippa laga själv.


Då vi kom ut kom er mamma på att vi skulle ha haft tagit med blommor från trädgården och satt i minneslunden. Men minnet är inte alltid med… vi får åka dit en annan dag då de färgade tulpanerna har slagit ut. Jag tar in en tulpan och har i min lilla vas i fönstret. Det känns extra lyxigt att det är från vår trädgård.


Er pappa fixade med listerna och Signe och jag mös. Jag har njutit hela dagen över att det är Morsdag och att jag äntligen har blivit mamma. Har pratat mycket med henne om det idag, hur glad jag är över att hon är här. Det gör jag visserligen ofta men idag var det lite extra. Vi firade lite till med tårta, det kommer vi att kunna göra imorgon med.


Signe och jag såg på Poirot medan er pappa gick och la sig. Det är tur att den är textad för Signe skrek mycket. Det är precis som att hon inte vill somna. Hon äter i alla fall mycket mer nu än tidigare och ammar i princip inget. Jag försöker få henne att amma minst en gång per dag, det är mest för att jag inte vill att mensen ska komma tillbaka. Den längtar jag inte efter…

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards