Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Carina - 2 juni 2010 08:15

Er syster som ända tills över fem och det är 6,5 timme och det är ett nytt rekord. Härligt med sådana rekord. Er pappa tog morgonen idag igen och det är ju inte mer än rätt då han får bo på hotell och sova själv ibland. Dessutom har han ju semester nu och kan ha sovmorgon varje dag. Er mamma skulle iväg till tandläkaren idag och fick ställa klockan på åtta. Jag gick upp och tog fram frukost och då kom er pappa och höll mig sällskap.


Jag körde iväg och det visade sig att jag inte hade några hål. Jag trodde jag hade minst två hål så jag blev extra glad. Det kändes bra för plånboken också och naturligtvis för mig också. Jag som inte borstat tänderna ordentligt under hela graviditeten… då känns det ännu bättre. Jag fortsatte till simhallen. Då jag väl kom dit tänkte jag hoppa över det och åka direkt att handla. Jag tog dock mitt sunda förnuft till fånga och körde in på parkeringen. Frågade lite om babysim, det börjar den 24 augusti och då är vi i Skåne. Det finns även babysim uppe på Solliden tror jag, jag ska kolla upp det.


Jag simmade 500 meter och det gjorde lite ont i ena armen men annars gick det bra. Jag ville egentligen simma 500 meter till men tänkte att kroppen kanske inte tål mer första gången i bassängen. Det var fullt med skolungdomar överallt i badet, jag som trodde det skulle bli lugn och ro mitt på dagen. Satt lite i bastun innan jag gav mig iväg till affären för att handla. Igår skulle vi handla via nätet men helt plötsligt kunde de inte leverera till vår adress. Er mamma blev arg och skrev ett mail men kunde inte hålla mig så när jag kom till affären idag fick jag prata med en som kunde detta. Hon hade sett mitt mail och man måste tydligen logga infört och lägga in sin adress innan man kan handla. Jag fick då en leverans tid, det kom via mail idag. Så nästa vecka kan vi beställa via nätet. Jag tipsade också om lite varor som jag inte kunde beställa.


Då jag handlat åkte jag hem till mina älsklingar. Er mamma klagar ofta på er pappa för han är så oberörd av att vara borta. Nu har jag varit borta i 3 timmar och längtar efter Signe så det gör ont i kroppen. Vi åt lunch, jag hade köpt potatissallad och rostbiff. På eftermiddagen satte er pappa upp lister. Han och Signe hade varit ute och promenerat i 2 timmar då jag var borta och de var inte hemma då jag kom hem. Men nu är alla hemma och det jobbas på. Vi flyttade undan bord och så blev det helt tomt i vårt blivande vardagsrum. Äntligen kan man tänka sig hur det skulle kunna se ut där.


Er mamma är nojig över om Signe andas eller inte… kollar jämt och kan inte koncentrera mig då hon sover på en filt på golvet, i bilbarnstolen inne eller i babysittern. Ibland syns det inte att hon andas och jag måste dit och kolla en gång till. Jag hoppas hon inte blir störd av det utan känner sin mammas omtanke.


Även idag somnade Signe ganska tidigt och jag hann läsa lite i tidningen även ikväll. Det blir till att ställa klockan så vi inte missar morgondagens bravader.  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards