Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Carina - 9 juni 2010 09:15

Idag vaknade Signe redan klockan sju men då gick er pappa upp, gav henne mat och sen la han henne igen och hon somnade om, liksom hennes mamma. Er pappa gick upp och åt frukost och sen började han jobba. Er mamma sov vidare men gick upp vid nio. Då fikade er pappa med mig och sen vaknade Signe. Er pappa sätter upp väggen mellan vardagsrum och kök.


Då Signe fått mat läste vi lite bok tillsammans. Jag har köpt två muminböcker en med ord och en med siffror. Hon verkar intresserad, hon satt i babysittern och jag hade boken framför henne och jag såg att hon tittade på den. Vi har massor av böcker till henne men inte så många till denna ålder. Då hon ätit och klätt sig åkte vi iväg och handlade gräsfrön och blommor. Er pappa stannade hemma och byggde vidare. Vi var på granngården och där köpte vi gräsfrö, gödsel, blomfröer, svarta vinbär och rabarber. Jag letade även upp två hackor som vi kan ta bort det mesta ogräset här innan de lägger på matjorden. Får kanske användning av dem imorgon.


 Vi åkte vidare och handlade lite tomatplantor och fler blommor utan för Ica. Jag fick ta ut pengar först. Körde så nära automaten jag kunde, låste bildörren och sprang och tog ut pengar. Så behöver jag inte ta ut Signe som sov så gott. Gjorde likadant då jag handlade blommorna, parkerade nära och lät henne vara kvar i bilen. Packade in blommorna och körde till sista stället. Där tog jag med Signe in för där kunde jag inte ha uppsikt över bilen. Handlade vit färg till altanen. Ringde sen er pappa så han kunde sätta in pyttipanna i ugnen.


Vi åt och sen började er mamma plocka undan sakerna i köket och vardagsrummet. Vi ska ju lägga golv och börja med det imorgon och då ska det inte finnas något på golvet. Jag tog ut byrån i tvättstugan, den fick bo i friggeboden. Där ska istället vagnen stå. Vi kan ju inte köra in den sen då vi har fint golv utan får ha den i tvättstugan. Efter middagen tog jag Signe i babybjörn och så satte vi ut alla krukväxter. De får vara där nu när vi inte kan vattna dem då vi inte ska gå på golvet. Vi flyttade också de växterna vi köpt idag. Gräsfröerna hamnade i carporten så det inte regnar på dem. Det har regnat men nu var det en härlig kväll. Vi måste köpa en bärsjal så jag kan ha Signe på ryggen. Man är så handikappad då hon hänger på magen, armarna är ju inte hur långa som helst.


Er pappa blev klar med väggen ikväll och började med golvet. Vi lägger ut en länga som kan torka, som är helt rak. Sen ska han fortsätta med det imorgon. Han ringde er farfar och pratade med honom. Det skulle komma på fredag men det ska ösa ner på lördag och komma ca 20 mm. Så de ska kanske komma på söndag istället. Vi får se hur vädret blir. De ska ju hjälpa oss med altanen.


Signe är så skrikig på kvällarna. Ibland är hon otröstlig men då fungerar det ofta att dansa med henne. Så vi dansade lite till Så ska det låta idag. Så till slut åt hon och sen somnade hon redan strax över nio. Så vi får väl se då hon vaknar imorgon.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards