Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Carina - 11 juni 2010 09:15

Signe vaknade redan kvart i fem och er pappa gick upp för att ge henne mat. Han skulle ändå gå upp en timme senare så han förblev upp men vi andra somnade. Då Signe inte skriker somnar jag om ganska direkt. Så er mamma och Signe sov till över åtta. Er pappa hade då varit och handlat redan. Er farmor kunde inte fixa kaffe då vi hade gömt perkolatorn… så de kom in och ville ha kaffe.


Jag hade haft er pappas bankkort häromdagen då jag handlade och glömde ge det till honom igen. Så idag då han stod där på ByggMax kunde han inte betala. Han fick lämna namn, telefonnummer och så tog de hans person nummer. Han fick varorna med sig hem men lovade att komma och betala idag. Jag åt frukost då de andra drack kaffe, Signe var nöjd en stund men sen ville hon också ha mat. Vi gjorde oss i ordning för att åka. Det är ju mamma träff idag.


Er pappa och farfar började med altan och er farmor målade staket bräder. Signe och jag åkte och vi var först på ByggMax och löste ut er pappa. Handlade lite mer bygg grejor innan vi parkerade på stan. Det var varmt idag igen, lite klibbigt. Vi skulle träffas inne men det var synd att vi inte valde uteställe istället så man kunde njuta av solen. Men det gör väl alla andra så det blir väl lugnt för oss inne. Vi var fyra mammor och barn idag. Jag åt en jättegod bagel och drack te. Vi var på tehuset och de hade hur mycket te som helst att välja på, jag drack Frösö te men det var inget speciellt. Där satt vi sen i nästan 3 timmar. Samtalsämnena tar ju aldrig slut. Idag diskuterade vi hur stora snorkråkor små barn kan ha! Var finns de? Hur får de plats? Fick även lite tips på hur man lättare får ut dem.


Man kan säga att det blir en hel del barnsnack… men även mens, amning, sex, sömn mm. Vi har trevligt på våra träffar och det är ju tur att de andra också är fika typer. Annars hade det ju inte gått om de hade suttit och ätit sallad och vatten varje gång. Nu äter vi lunch och sen fikar vi på det. Idag blev det glass.


Då vi gick därifrån var jag inne på Guld Fynd. Min ring har kommit men jag måste ha ett försäkringsbevis som de skulle skicka efter. Vi var inne och kollade på Lindex, de har en ny affär, den andra brann ner. Till slut gick vi till babyproffsen för att kolla på en sjal. Jag skulle vilja ha en sjal där Signe sitter stadigare och där jag kan ha henne på ryggen. Jag är så låst vid henne nu. Jag skulle vilja kratta och odla men det går inte med henne i babybjörn. Ska kolla upp lite på nätet.


Då vi kom hem var jag tvungen att kolla om Signe hade feber. Hon hade varit så varm, speciellt i huvudet. Hon hade 37,8 men jag vet inte om det är feber eller inte då det gäller barn. Hon fick mat och idag hade jag köpt en ny napp till nappflaskan, nr 3 istället för nr 1. Nu provade vi den men det var nog lite väl stort hål. Hon är ju van vid att suga rejält. Vi får hoppas hon vänjer sig annars får vi väl köpa en nr 2 så länge. Hon är varm och gnällig. De sista dagarna har hon dessutom inte velat sova själv på dagarna utan i min famn. Hon är lite mer mammig.


Hon ville inte att er pappa skulle ge henne mat. Hon gallskrek och sen efter en stund så tog jag henne och då tystnade hon direkt och åt. Det känns som att hon är lite mammig och så kan vi inte ha det. Så fort golvet är inlagt ska er pappa ägna mer tid åt henne. Det går ju alltid bra för honom på morgonen men nu var det eftermiddag. Kanske måste jag gå ut ur rummet. Vi kan inte ha det så att bara jag kan ge henne mat…


Er pappa och farmor tog sedan hand om henne då er mamma gick ut för att plantera vinbärsbuskar och rabarber. Jag är så besviken på mig själv att jag inte var med då de la ut matjorden. Landet jag skulle ha är jätte litet, en fjärdedel av vad jag hade tänk. Var ska jag nu sätta potatis? Er pappa kom ut och vi kollade ut en plats. Längs vägen, det är det enda stället det är mer jord på. Nu satte jag potatis och det är ändå för lite jord så vi måste köpa lite säckar och hälla ut. Det ska ju regna upp till 70 mm imorgon så det är nog bra för grödorna. Vi skulle ha haft ut gräsfröerna men det är viktigare att vi får ut golvet.


Vi åt middag och sen var er mamma med er syster. Jag hann ut och sätta lite fler potatis. Pratade med grannen och de ska få lite av våra sättpotatisar för vi har så många. Er mamma trodde det var speciellt sättpotatisar man köpte. Men nu vet jag att vi har dem själv i kylen och friggeboden. Det blev mest mandelpotatis men även lite vanliga rund potatis.


Vi fikade då Signe åt mat och då hade er pappa lagt ut plast för att kunna lägga mer golv imorgon. Han skulle bara lägga lite till men då sa er mamma att du ska sova. Det märks då han är trött för då blir han gnällig. Han lydde direkt, tog sig ett bad och somnade. Er mamma fick vänta med att bada tills Signe sov. Efter badet gick jag ut och satte ner lite mer potatis men nu räcker det nog.


Jag fick lite tips dels av Mona och dels på Facebook om hur jag ska göra med Signe och febern. Den ska vara 38 för det ska räknas. Hon ska inte få vatten utan bara mat och se till att hon äter och kissar. Nu när jag la henne andra gången verkade hon inte alls så varm så det kan ju ha varit att det varit varmt idag. Men hon hade ju bara linne på sig och det är inte varmare inne nu än innan. Kanske är det bara något tillfälligt.


De sa på tv att det skulle kunna komma upp mot 70 mm regn imorgon så er farmor och farfar bestämde sig för att åka hem imorgon. Det är både bra och dåligt. Det är ändå skönt att vi kan ägna oss åt golvet inne. Vi slipper äta alla fem i husvagnen. De kommer igen nästa lördag och då kan er pappa kanske hjälpa till med altanen, eller kan er farfar hjälpa till med trappen.


Det är i alla fall så att vi har fått världens sötaste barn. Jag har sagt det förr men jag säger det igen. Jag kan inte se mig mätt på henne. Jag älskar henne så det nästan gör ont i kroppen. Idag ringde prästen och meddelade att Valdemar har kommit i jorden. Det känns bra, då vet man att han är där, eller er mamma tror inte att han är där. Jag tror han är i himmeln tillsammans med sin storebror, morfar och morbror. Hon meddelade också att prästen som ska döpa Signe kommer att ringa två veckor innan dopet.

Av Carina - 11 juni 2010 09:15

Signe vaknade redan kvart i fem och er pappa gick upp för att ge henne mat. Han skulle ändå gå upp en timme senare så han förblev upp men vi andra somnade. Då Signe inte skriker somnar jag om ganska direkt. Så er mamma och Signe sov till över åtta. Er pappa hade då varit och handlat redan. Er farmor kunde inte fixa kaffe då vi hade gömt perkolatorn… så de kom in och ville ha kaffe.


Jag hade haft er pappas bankkort häromdagen då jag handlade och glömde ge det till honom igen. Så idag då han stod där på ByggMax kunde han inte betala. Han fick lämna namn, telefonnummer och så tog de hans person nummer. Han fick varorna med sig hem men lovade att komma och betala idag. Jag åt frukost då de andra drack kaffe, Signe var nöjd en stund men sen ville hon också ha mat. Vi gjorde oss i ordning för att åka. Det är ju mamma träff idag.


Er pappa och farfar började med altan och er farmor målade staket bräder. Signe och jag åkte och vi var först på ByggMax och löste ut er pappa. Handlade lite mer bygg grejor innan vi parkerade på stan. Det var varmt idag igen, lite klibbigt. Vi skulle träffas inne men det var synd att vi inte valde uteställe istället så man kunde njuta av solen. Men det gör väl alla andra så det blir väl lugnt för oss inne. Vi var fyra mammor och barn idag. Jag åt en jättegod bagel och drack te. Vi var på tehuset och de hade hur mycket te som helst att välja på, jag drack Frösö te men det var inget speciellt. Där satt vi sen i nästan 3 timmar. Samtalsämnena tar ju aldrig slut. Idag diskuterade vi hur stora snorkråkor små barn kan ha! Var finns de? Hur får de plats? Fick även lite tips på hur man lättare får ut dem.


Man kan säga att det blir en hel del barnsnack… men även mens, amning, sex, sömn mm. Vi har trevligt på våra träffar och det är ju tur att de andra också är fika typer. Annars hade det ju inte gått om de hade suttit och ätit sallad och vatten varje gång. Nu äter vi lunch och sen fikar vi på det. Idag blev det glass.


Då vi gick därifrån var jag inne på Guld Fynd. Min ring har kommit men jag måste ha ett försäkringsbevis som de skulle skicka efter. Vi var inne och kollade på Lindex, de har en ny affär, den andra brann ner. Till slut gick vi till babyproffsen för att kolla på en sjal. Jag skulle vilja ha en sjal där Signe sitter stadigare och där jag kan ha henne på ryggen. Jag är så låst vid henne nu. Jag skulle vilja kratta och odla men det går inte med henne i babybjörn. Ska kolla upp lite på nätet.


Då vi kom hem var jag tvungen att kolla om Signe hade feber. Hon hade varit så varm, speciellt i huvudet. Hon hade 37,8 men jag vet inte om det är feber eller inte då det gäller barn. Hon fick mat och idag hade jag köpt en ny napp till nappflaskan, nr 3 istället för nr 1. Nu provade vi den men det var nog lite väl stort hål. Hon är ju van vid att suga rejält. Vi får hoppas hon vänjer sig annars får vi väl köpa en nr 2 så länge. Hon är varm och gnällig. De sista dagarna har hon dessutom inte velat sova själv på dagarna utan i min famn. Hon är lite mer mammig.


Hon ville inte att er pappa skulle ge henne mat. Hon gallskrek och sen efter en stund så tog jag henne och då tystnade hon direkt och åt. Det känns som att hon är lite mammig och så kan vi inte ha det. Så fort golvet är inlagt ska er pappa ägna mer tid åt henne. Det går ju alltid bra för honom på morgonen men nu var det eftermiddag. Kanske måste jag gå ut ur rummet. Vi kan inte ha det så att bara jag kan ge henne mat…


Er pappa och farmor tog sedan hand om henne då er mamma gick ut för att plantera vinbärsbuskar och rabarber. Jag är så besviken på mig själv att jag inte var med då de la ut matjorden. Landet jag skulle ha är jätte litet, en fjärdedel av vad jag hade tänk. Var ska jag nu sätta potatis? Er pappa kom ut och vi kollade ut en plats. Längs vägen, det är det enda stället det är mer jord på. Nu satte jag potatis och det är ändå för lite jord så vi måste köpa lite säckar och hälla ut. Det ska ju regna upp till 70 mm imorgon så det är nog bra för grödorna. Vi skulle ha haft ut gräsfröerna men det är viktigare att vi får ut golvet.


Vi åt middag och sen var er mamma med er syster. Jag hann ut och sätta lite fler potatis. Pratade med grannen och de ska få lite av våra sättpotatisar för vi har så många. Er mamma trodde det var speciellt sättpotatisar man köpte. Men nu vet jag att vi har dem själv i kylen och friggeboden. Det blev mest mandelpotatis men även lite vanliga rund potatis.


Vi fikade då Signe åt mat och då hade er pappa lagt ut plast för att kunna lägga mer golv imorgon. Han skulle bara lägga lite till men då sa er mamma att du ska sova. Det märks då han är trött för då blir han gnällig. Han lydde direkt, tog sig ett bad och somnade. Er mamma fick vänta med att bada tills Signe sov. Efter badet gick jag ut och satte ner lite mer potatis men nu räcker det nog.


Jag fick lite tips dels av Mona och dels på Facebook om hur jag ska göra med Signe och febern. Den ska vara 38 för det ska räknas. Hon ska inte få vatten utan bara mat och se till att hon äter och kissar. Nu när jag la henne andra gången verkade hon inte alls så varm så det kan ju ha varit att det varit varmt idag. Men hon hade ju bara linne på sig och det är inte varmare inne nu än innan. Kanske är det bara något tillfälligt.


De sa på tv att det skulle kunna komma upp mot 70 mm regn imorgon så er farmor och farfar bestämde sig för att åka hem imorgon. Det är både bra och dåligt. Det är ändå skönt att vi kan ägna oss åt golvet inne. Vi slipper äta alla fem i husvagnen. De kommer igen nästa lördag och då kan er pappa kanske hjälpa till med altanen, eller kan er farfar hjälpa till med trappen.


Det är i alla fall så att vi har fått världens sötaste barn. Jag har sagt det förr men jag säger det igen. Jag kan inte se mig mätt på henne. Jag älskar henne så det nästan gör ont i kroppen. Idag ringde prästen och meddelade att Valdemar har kommit i jorden. Det känns bra, då vet man att han är där, eller er mamma tror inte att han är där. Jag tror han är i himmeln tillsammans med sin storebror, morfar och morbror. Hon meddelade också att prästen som ska döpa Signe kommer att ringa två veckor innan dopet.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards