Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Carina - 18 juni 2010 15:15

Er mamma gick och la sig och tårarna kom. Er mamma börjar nog ändå pigga på sig för jag blev först arg och inte ledsen ikväll. Det är ett sundhets tecken. Jag blir så besviken på er pappa då han är så egoistisk ibland. Jag försökte sova och hade säkert somnat om det inte hade regnat så mycket. Jag var ju som sagt mer arg än ledsen så jag tror det hade gått bra. Nu regnade det så mycket och det hörs ju ganska bra i husvagnen. Till slut väckte jag er pappa och sa att jag får flytta in i huset för jag kan inte sova här.


Er pappa skulle ändå gå på toaletten och hämtade då en öronpropp till mig. Tårarna fortsatte att rinna, er pappa undrade om jag blivit ledsen men jag rev i att det hade jag varit sen Signe hade somnat. Jag sa att han lika gärna kunde jobba heltid för han hade ändå inte Signe så mycket. Då blev er pappa förbannad och sa att du sa att jag kunde gå ut och lägga kantsten då hon sov. Det kan vara sant, men er mamma tycker att han inte ens borde fråga om han kan göra något. Jag har Signe 85 % och han resten. Det är säkert inte helt sant om ni frågar honom och inte ovanligt i familjer men jag tycker vi skulle dela mer.


Vi har inte haft rådsmöten om vad som ska göras mer. Så nu planerar vi inte tillsammans längre utan var och en för sig. Er mamma blir säkert extra sur för vi bor i husvagnen. Er pappa tycker det är så nostalgiskt, då skulle han ha Signe själv där en dag. Efter det kan vi prata om nostalgi. Jag satt och tänkte att jag kan lika gärna bestämma själv hur många embryo vi ska sätta tillbaka för det är jag som får ta hand om dem. Hade han kommit upp och hälsat på oss och hjälpt mig och få in allt så jag slapp lämna en gallskrikande dotter i husvagnen. Då hade jag inte gråtit denna natt, men han var så trött…


Jag låg där och var sur och tvär och så regnade det. Till slut sa jag att kan vi inte flytta in, jag kan inte sova. Sagt och gjort, klockan två gick vi in och la oss i huset. Vi tog täcke med oss och så Signe. Hon fick ligga kvar i vagnen även då vi kom in. Där somnade även er mamma snabbt. Trodde mina ögon skulle bli helt svullna som de brukar men det var inte så. Er pappa gav Signe mat innan han åkte till jobbet och sen sov vi ett tag till.


Er mamma får alltid dåligt samvete efter gråtnätter, för ibland är det mer er mammas problem som kommer upp. Er pappa säger ofta att det är för att jag är trött men så enkelt är det inte. Jag är mer besviken. Tror att alla ska känna och tänka som jag.


Signe och jag åt frukost i husvagnen. Då vi ätit la jag Signe på golvet i huset och sen började jag packa in från husvagnen. Damerna är på väg upp men de dröjde så jag hann äta lite gröt innan de kom och Signe fick lunch. Det regnar idag med, utan uppehåll. Det är tråkigt då vi ska gå på stan. Då damerna kom åkte vi direkt till stan. Vi satte oss på Törners i stan och åt lunch, satt där länge. Gick sen och kollade lite i affärer och handlade lite. Då vi gick där bajsade Signe så hon och jag gick till andra Törners och jag fikade och bytte på henne. Mötte sen upp de andra på Åhléns och sen åkte vi hem.


Vi åkte hem och gick husesyn, lagade mat och efterrätt. Signe var snäll och låg mest i babysittern eller på golvet. Vi åt och sen började er pappa med trappen. Vi hade paketspel, det blev ju inget julklappsspel utan bara paketspel. Jag sa att vi kan ju börja med första omgången medan Signe var lugn. Men er pappa tog henne och la henne ikväll och då spelade vi klart. Det gick inte så bra för er mamma. Jag hade valt siffran två för februari men det var nog den siffra vi fick upp minst av. Maggan vann men er mamma kom på andra plats i alla fall. Jag får väl nöja mig med tur i kärlek. För fast er mamma är så sur och tvär och gråter jämt älskar er pappa mig, lika mycket som jag älskar honom.


Vi åt efterrätt och pratade då vi packat upp alla paket. Vi har mycket att prata om…

Det kändes så underbart att sitta där i vårt kök och förstå att nu är det på riktigt. Er pappa hade skruvat ihop bord och stolar medan vi var i stan. Nu satt vi där och jag vet att det inte kommer att bli en byggarbetsplats igen. Bocken är ute, det stora bordet är ute och frysboxen är ute. Nu kommer det att komma in en soffa och bokhyllor. Äntligen…


Då damerna gick och la sig kollade jag vattenmätaren, det hade kommit 65 ml på ett dygn… inte konstigt att man tyckte att det regnat mycket. Det var kul att jag fick upp den mätaren precis innan det började regna. Kröp ner mycket nära er pappa och somnade gott i hans famn.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards