Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Carina - 23 juni 2010 15:15

Jag hade satt klockan på åtta för vi ska iväg med er farmor och farfar och köpa dop träd idag. Då jag vaknade hade de inte kommit in ännu och Signe sov så jag snoozade. Jag gick upp tjugo över åtta och då kom er farmor också in. Vi åt frukost och tio i nio vaknade Signe. Hon satt i babysittern och då jag ätit fick hon mat. Vi gjorde oss i ordning och så åkte vi. Vi fick ta A4 för att vi skulle få plats med ett träd inne i bilen. Er farmor och farfar ska åka hem sen så vi körde bakefter varandra.


Er farfar ville att vi skulle köpa ett Tuna plommonträd. Hittade inget så vi frågade och då var hon och hämtade ett. Så det köpte vi och fast det var långt så fick vi in det i bilen. Vi sa hejdå till dem och så åkte de hem till sig och vi hem till oss.


Jag hann tvätta lite idag och hänga ut. Det är ju underbart att få hänga ut tvätt. Jag tog och tvättade alla sängkläder som var i friggeboden. Nu får vi börja göra i ordning inför att alla gäster ska komma. Er farmor hade städat fint där inne men nu ligger alla täcken och kuddar huller om buller. Jag städade även lite i tvättstugan och åt lunch. Signe var lite gnällig idag, hon ville inte riktigt äta och inte sova och då blir det lite si och så. Er pappa ringde och vi bestämde träff på färgaffären på Frösön redan kl 15.00


Vi körde dit och kollade på 6 tapeter kanske och sen hade vi bestämt oss. Det vi hade tänk var en tapet som man kan sätta klistret på väggen istället för på tapeten. Den skulle också vara mönstrad och i svart och grått. Vi hittade en vi gillade och beställde två rullar. Det är ofta att vi bestämmer oss så fort, i det mesta har vi lika smak. Det är skönt att det är på det viset. Er pappa tankade vår bil och sen åkte vi hem. Signe var hungrig så jag gav henne mat, er pappa fixade mat till oss. Jag hade ju kokt en skånsk julskinka som vi åt igår och nu blev det över så vi hade färdig potatisgratäng till. Det blir så vi kan äta imorgon med, den var god den skinkan.


Innan vi åt pratade vi pengar. Er pappa är så snål men pengarna. Jag har ju ingen inkomst nu så han måste ge mig pengar. Vi är ändå gifta och alla pengar är våra tillsammans. Men de finns på hans konto… han tycker att det räcker med för lite. Han har ju kreditkort så han behöver ju inte ha några pengar på kontot för att handla men det behöver jag. Ja, men jag vill han lite kvar på kontot… men jag då… ska jag inte kunna ta en fika för du vill ha pengar på kontot. Då kom tårarna, jag vill ju inte göra dig ledsen säger han men så blir det ju. Det känns som att han inte litar på mig. Han är van vid att alltid ha en bra buffert och det har inte vi nu när vi bara har en inkomst. Det har vi ju valt tillsammans och vi har ju pengar så vi klara oss, men förra månaden var tuff då vi inte fick från FK. Han lovade att sätta över pengar till mig så jag också har en liten buffert.


Då vi ätit sa han att han hade dåliga erfarenheter men kvinnor och pengar så det är väl därför han håller igen. Han inser dock att det inte är så nu och att jag också behöver pengar. Så nu ska han göra månatliga överföringar på ett belopp och kommer det extra räkningar får jag extra. Så jag inte behöver be om pengar varje månad. Det känns bra för både han och mig.


Fick idag veta att bebisen i Flyinge ska heta Valdemar. Er mamma blev så glad och jag berättade för er pappa som sa: Oj, vad skoj! Det känns bra att det blir ett levande namn. Lite lustigt att er mamma inte visste någon med det namnet innan. Inte heller var det någon som pratade om det nu är det två som heter det. Det är ett fint namn och det känns jättekul att han ska heta det. Nu kan vi äntligen skicka iväg paketet till honom när han har fått ett namn.


Er mamma målade klart väggen medan er pappa tog undan disken. Han satte sen upp högtalare i taket. Vi ville få upp dem för det blir så skitigt så han sågar i trä och då vill vi inte ha sofforna där. Er mamma försökte städa lite i tvättstugan då er pappa matade Signe men då kom Ica med våra matvaror och jag satte in dem och bockade av. Signe somnade men vaknade och vem fick då ta henne? Er pappa höll ju på med högtalarna men er mamma städade ju bara… jag somnade henne igen men hann inget sen förrän hon vaknade igen.


Er pappa klagade över att det stod så mycket i hallen. Då kom tårarna igen, jag hinner aldrig göra klart. Det gör alltid er pappa, men jag ska ta Signe mellan varven. Då tycker er pappa att vi måste bygga först och främst. Jaha, men alla dammråttor ska ligga? Dessutom kommer vi knappt in i tvättstugan och det klagar han på. Jag sa att mina gråtnätter gör ingen nytta för det händer inget efteråt. Det blir ingen skillnad. Jag hinner aldrig klart för jag måste ta Signe medan er pappa inte kan ta Signe för han måste göra klart. Jag är målstyrd säger er pappa. Det är inte er mamma men om jag skulle vara det då? Skulle Signe ligga och skrika hela dagarna då för vi skulle göra klart eller? Han förstår ju hur det blir men tänker inte.


Jag sa att vi bestämde att vi skulle gå igenom vad som skulle göras och vem som ska göra vad men det gör vi inte utan jag får ta mig lite tid då Signe sover. Nu bestämde vi att jag åtminstone ska få en timme varje kväll. Då jag kan koncentrera mig på att göra saker. Nu vet jag inte om det är lönt att börja om Signe ska vilja ha mig. Det blir mycket effektivare om er mamma också gör saker. Vi måste städa överallt innan dopet för här är skitigt och dammigt. Nu får vi se om detta hjälper.


Vi bestämde även om dopet, att vi ska ha smörgåstårta och sen ska vi beställa kallskuret på kvällen. Det blir dyrt för oss nu men det är ju för att alla kommer samtidigt. Vi äter ju alltid hos folk då vi kommer men då kommer vi två extra nu blir det 20 extra. Det är det ju värt då vi är så glada över att de vill komma hit.


Det som blir då det blir gråt är att vi förlorar massa tid på att diskutera om saker hela tiden. Hade vi följt det vi sagt innan hade vi inte behövt dessa träffar. Det var i alla fall skönt att det kom på kvällen och inte på natten. Till slut vågade er pappa gå och lägga sig, er mamma hinner inte bada idag så jag satte på en maskin tvätt. La in lite saker och städade undan som hastigast. Det är viktigt att er mamma också får skriva här. Det prioriterar jag högt och det är viktigt för mig och då mår jag bättre. Ska nu krypa ner till er pappa, jag kommer att titta på honom och tänka: oj, så mycket jag älskar honom.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards