Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Carina - 24 juni 2010 15:30

Idag vaknade Signe vid sex tiden och er pappa gav henne mat. Hon ville inte somna så han tog ut henne i babysittern. Han ska ha telefonmöte så han har en tid att passa. Så er mamma gick upp kl sju och åt frukost med er pappa. Det är inte ofta det händer då han jobbar. Då vi åt sa er pappa att ikväll så tar jag Signe en timme så du hinner göra något. Det var skönt att han sa det på eget initiativ. Han åkte till jobbet och Signe somnade och vi sov en timme till.


Er mamma fick inte mycket gjort under dagen men på eftermiddagen gick vi en runda. Vi gick först upp till grannarna och bjöd dem på Signes dop. De bjuder ju oss och de gillar Signe så det kändes naturligt. De tackade genast ja och det var ju kul. Det var ju lite kort om tid. Er mamma har ont i foten och den är svullen så jag tog bara lilla rundan. Stannade till hos bondens mamma och blev inbjuden på fika. Där satt vi i solen och fikade tills Signe vaknade. Hon satt uppe hos mig en stund men sen ville hon inte mer utan vi gick hem. Då vi kom hem började jag med att laga efterrätt som vi ska ha med till Ljusdal. Det visade sig att jag blev klar precis innan jag gick och la mig.


Er pappa kom hem tidigt och jag fick en timme och lite till direkt. Innan jag började städa fikade vi på altanen, den tillfälliga. Signe satt inne i hallen i babysittern och er mamma och pappa satt ute i solen. Er syster fick sen sitta i er pappas knä, er mamma hängde tvätt. Vi tog ut parasollen och han höll i den så de båda satt i skuggan. Er pappa och Signe gav sig iväg på en promenad och då de kom hem sken tvättstugan. Oj, vad skitigt där var och så mycket skit som hade hamnat där. Det läggs in en massa där istället för att gå ut med det i garaget. Nu kan man nästan dansa där… det ligger visserligen mycket i hallen men det ska bort. Vi åt mat och er pappa hade handlat lite öl till midsommar. Vi tog oss en öl, er pappa en Guinness och er mamma en Kilkenny. Det behövdes inte mer… hade jag druckit en till hade jag nog blivit full. Det är första gången som jag dricker en hel öl sen vi var i Riga andra gången, för knappt ett år sen.


Efter maten satte er pappa in dörrarna till lilla rummet och toan. Han blev inte helt klar med den sista för då Signe somnade ville jag inte att han skulle spika mer. Hon är van vid att sova men ljud men då det är inför natten behöver man inte banka på värsta viset. Det löste sig själv för grannarna kom på fika. De ville se hur vårt golv blev. De tyckte det var jättefint. Vi fikade lite och er mamma fortsatte med efterrätten. Då de gått tömde jag hallen så nu är även där fint. Vi hjälptes åt med att tömma där och i garderoben i hallen. Där var det mycket som inte hade med kläder att göra.


Jag var så glad över att er pappa självmant sa att jag skulle göra något och att han inte klagade då jag sa att jag kunde ha min timme innan vi åt. Det passade oss bra för sen vill Signe ha kärlek och vara i famnen. Då blir man sittandes och det passar er mamma bättre att ha kvällen med Signe. Så detta får han gärna göra om.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards