Alla inlägg den 26 juni 2010

Av Carina - 26 juni 2010 15:30

Er mamma vaknade av Signe halv tio. Hade sovit dåligt för min hals skull, det killar i den hela tiden. Det gick bättre att sova på luftmadrassen då er pappa också låg där. Annars hamnar jag på golvet men er pappas tyngd gör att jag får ligga i luften och det blev mycket bättre. Han hade gått upp tidigare och jag tog med mig Signe och gick upp. Hon fick mat och vi åt frukost. Det kom upp folk med jämna mellanrum, alla hade nästan sovmorgon.


Vi softade lite och mös med familjen Tofilovski innan vi åkte hem vid tolv. Då hade Signe redan fått bytt om… hon kräktes mycket idag. Er mamma plockade med sig lupiner som jag ska sätta i en vas. Er mamma älskar de blommorna och jag försöker odla dem, de växer inte lika vilt här som i Hälsingland. Vi körde och det kom lite regn skurar längs vägen. Då vi kom till Ytterhogdal sa er pappa att han ville ha lite fika. Han kom ut med kaffe/te och var sin macka. Vi får äta lunch då vi kommer hem. Signe vaknade med somnade om då vi körde vidare. Hon vaknade dock efter Åsarna och skrek så vi fick stanna och ge henne mat. Vi hade ändå gett henne mat innan vi åkte för hon skulle klara sig men hon åt inte så mycket då. Hon fick mat och vi körde vidare.


Vi valde att åka via Oviken istället för de har lagt oljegrus på E45 och det kan bli stenskott. Det är ju även lite roligare väg. Då vi passerade Svenstavik började hon skrika igen och vi fick stanna på en rastplats och hon åt ännu mer mat. Sen gick det bra att köra hem. Vi åt en sen lunch och er syster fick också mat. Då vi ätit började er pappa med skåpen i köket.


Signe var lite gnällig idag. Hon åt ofta och ville inte sova. Då vi kom hem upptäckte er mamma att gräset äntligen börjar komma upp. Det var segt men nu hoppas jag att det växer fortare då det väl kommit upp. Er mamma gick också en tur och kollade ägorna. Jag tog in gräslök, klippte ner den helt, där var mer blommor än gräslök.


Vi åt midsommar mat, er mamma sill och er pappa prinskorv. Jag dukade fint och nu är det extra fint då vi fått bort duken och har den riktiga bordsskivan. Det blev lite snaps idag också men det blev bara en liten en. Er mamma tycker inte att det är så gott med alkohol längre. Känner inte heller att jag behöver öva upp mig, jag klara mig utan. Det smakade bra med mat och sen gick Signe och jag in och gav henne mat. Vi somnade nästan en timme i soffan och då vi vaknade var skåpen uppe, både ovanskåpen och skafferiet. Det blir så fint. Imorgon ska vi handla underlägg så vi kan sätta dit kyl och frys.


Er mammas fot är riktigt svullen nu. Imorgon ska jag börja äta Ipren 3 gånger om dagen och sen om det är någon inflammation. Det stasar om jag har strumpor… och det gör ont i den då. Hoppas det inte blir något av det utan att det lägger sig snart. Er syster börjar bubbla så med munnen. Det kommer ut saliv och bubblor, mest på kvällen. Undra om det är tänder på gång eller om det är för hon har hittat tungan och vill leka. Hon ser i alla fall rolig ut med fullt med bubblor kring munnen. Er mamma fick två tioårsdagböcker och har en jag inte använder. Funderar på att ha den till barn, förhoppningsvis fler än Signe. Där vi kan skriva vad som händer i våra barns liv. När de log, satt, träffade folk, reste… ska hämta den när vi ska till gamla stationen nästa gång.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards