Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Carina - 1 juli 2010 19:30

Er syster vaknade redan halv sju idag men er mamma vägrade gå upp så hon somnade om jag väckte henne strax innan nio. Det var mer passande tyckte er mamma. Vi gick upp och strax efter kom Mia och Ebbe in. De tog ett bad och sen dusch innan vi åt frukost. Det blev en lång och härlig frukost. Det gillar din mamma, att bara sitta där och äta och snacka massa skit.


Till slut klädde vi oss och gick runt vår lilla runda. Det var blåsigt och kallt nere vid sjön och då märker man vilken skillnad det är uppe hos oss. Där det är varmt och skönt. Vi gick förbi hönorna och Ebbe fick mata dem. Vi åt lunch och även den tog lite tid. Åkte sen upp till stationen och hämtade grejer. Vi hämtade sängen som er moster och kusin ska sova i. Hittade en lampa och en massa kartonger som vi tog hem. Tog även med sängkläder som vi saknade och så hittade jag ett diskställ, det bra att kunna ta upp vid vissa tillfällen. Signe var snäll hela tiden men Mia passade henne och hon och Ebbe dansade och sjöng för henne så hon var hur glad som helst. Annars gillar hon inte att vara där.


Vi tog en tur för förbi kyrkoruinen och lilla sjöodjuret. Ebbe har boken om Birger och han bor ju i Storsjön. Då vi kom hem packade vi in och så åt vi tacos. Det var otroligt gott… godare än vanligt för jag hade taco skal och det brukar vi inte ha. Vi drack hallon vin till men det skulle man nog ha haft innan som fördrink för det var lite väl sött till mat. Er pappa gjorde i ordning lilla rummet, er mamma tvättade och hade Signe. Vi fikade lite innan Mia och Ebbe gick in till sig. Då hade vi sjungit och läst sagor. Ebbe är så gullig till Signe och hon kollar honom hela tiden. Hon ser då han kommer i trappen och hon ser han hela tiden. Han pratar med henne och leker lite med henne och hon tycker det är så kul. Tänk då när Ian också kommer imorgon, då får hon det tufft.


Innan er pappa gick och la sig letade han upp alla avier från försäkringskassan, han ska ju få extra betalt från jobbet. Då måste de ha dem och det visste inte han. Vi pratade lite om hur många dagar vi ska ta ut i år. Er pappa ska ju jobba heltid från september men innan ska han ju ta ut föräldraledigt i fem veckor. Vi ska räkna lite på det en dag.


Er pappa går och lägger sig för han är trött och har fått mycket gjort, men jag då? Jag får göra det jag ska efter det att Signe somnat. Det är jämt så, vi bestämmer att jag ska få en stund på kvällen då jag kan göra det jag ska men inte… så imorgon får han städa då han kommer hem. Vi ska på stan och handla och sen ska vi baka då vi kommer hem. Jag fick så fina muffins formar av Mia med prinsessor på som vi ska göra kladdkakemuffins i till dopet. Er mamma blir så trött på att det jämt är så att jag ska behöva ta mig tid för att göra saker här i hemmet. Jag har bäddat alla sängar och lagt ut handdukar. Er moster och Ian har varit på Kolmården idag och sover de hos Anna.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards