Alla inlägg den 2 juli 2010

Av Carina - 2 juli 2010 19:30

Vaknade upp till ytterligare en underbar dag, solen strålar och Signe också. Det är så härligt att titta ner i hennes korg och se henne le och skratta. Då smälter mammor och pappors hjärtan… Vi åt frukost och sen åkte vi in till stan. Vi körde till Jamtli där vi ska fördriva dela av dagen. Det är ett levande museum kan man säga. Folk som jobbar där är tidsenligt klädda och pratar som om de var kvar i sin tid. Vissa är från 1800-talet och sen är det fram till 50-talet. De har gamla byggnader och djur. Det är ett perfekt ställe för barn så vi ska köpa årskort nästa år.


Vi gick ett varv innan vi åt frukost. Er syster ville inte ligga i vagnen… bara då hon sov. Så er mamma fick bära runt på henne mest hela tiden. Det var varmt och hon ville inte ha kläder på och åt och drack dåligt. Det var otroligt varmt så er mamma klagade inte. Då vi skulle äta lunch ropade en tjej på mig. Det var en som vi gick på Bosön med i början på 90-talet. Jag som trodde jag blivit mycket snyggare sen dess… Hon flyttade hit efter vi slutat där och stannat kvar. Jag berättade att jag också flyttat hit så vi bestämde att vi skulle träffas någon dag, kul!


På eftermiddagen kände vi oss nöjda och åkte till stan. Vi skulle handla lite till inför dopet och sen körde vi hem. Er pappa var hemma och han hade börjat skruva ihop strykbräde skåpet. Det tyckte han var viktigt medan er mamma hade tyckt han skulle städa. Jag hade ju inte sagt något så skyll mig själv… er mamma blev sur men vi hann städa och laga mat innan de första gästerna anlände.


Malins tåg var försenat och det passade oss bra för vi hade andra att hämta på flyget. Er pappa åkte och hämtade er mormor, Thomas och Helena och er mamma lagade mat. Det skulle bli älg gryta. Er moster hade fått fel på bilen och var sen, er morbror var också sen men de ville han mat då de kom. Då de från flyget kom körde er pappa och Helena till stationen och hämtade de andra. Det visade sig att stugan de skulle bo i inte var av högsta klass och ingen tv. Det är ju fotbolls VM så de kom också hit på kvällen. Det blev fullt hus men maten räckte och det var ju skönt. Det enda var att jag inte gjort något till er syster för hon gillar inte älgkött. Jag hade en reservplan men den gillade inte hon och jag förstår henne. Det har varit så stressigt att få allt klart inför dopet. Inte bara mat och boende utan vi har slitit ganska bra på huset för att få in golv och göra i ordning över allt. Så er mamma missade det, jag ber om ursäkt men jag hade kunnat fixa något men då ville hon inte ha. Det var i alla fall härligt att ha dem här. Er pappa oroade sig för smuts och att golvet skulle bli slitet men det är ju för det var helt nytt.


Folk satt lite här och där och pratade. Det kändes lite snurrigt då man ville vara överallt. Signe var lite över allt hon med men sen slocknade hon. Kvällen är ju inte hennes bästa tid. Det blev ganska sent innan vi kom i säng. Er mamma tog ett bad innan jag gick och la mig för då har jag inte det att passa imorgon, det är mycket nog ändå.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards