Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Carina - 8 juli 2010 20:30

Det är tur att både Signe och Ian är morgontrötta. Så vi behöver inte gå upp så tidigt, kommer visserligen i gång sent men det är ju skönt med sovmorgon. Igår tog inte er mamma några piller mer än på morgonen för jag tyckte jag mådde bra och glömmer då bort det. Idag då jag gick upp märkte jag att jag inte tagit piller, jag hade ont i den då jag skulle upp för trappen. Det är värst på morgonen. Hoppas det ger med sig snart. Idag ska vi på utflykt. De hade lovat jätte fint väder men det verkar inte bli så. Det är inte så kallt men det är mulet. Vi packade i alla fall in i bilen och körde till Anders ön. Där har inte er mamma varit och badat men jag har hört att det ska vara bra där. Där finns grillplatser och vi har ju korv med oss.


Vi stannade och det såg fint ut, vi packade ut allt och satte oss vid vattenkanten. Då anföll myggen er moster. Så vi packade in oss igen i bilen och nu visste vi inte vart vi skulle ta vägen. Detta var det ställe er mamma kände till, tänkte vi skulle prova och köra till Hara. Men vi kom bara till kyrkoruinen, där stannade vi på rastplasten. Där var det luftigt och inga mygg. Er mamma och Signe körde hem och hämtade grillen, för här fanns inget grillgaller.


Vi satt där en och bara njöt. Signe tyckte inte det var så mysigt, hon sov, åt och skrek om vartannat. Lite av varje… Ian lekte och hade det bra. Er moster och mamma försökte spela kort men då kom Ian som en spjut och ville vara med. Vi grillade korv och det smakade gott. Tänk att korv är så gott att grilla. Vi kladdade ner filtarna med ketchup och kräk men det gör ju inget. Ian badade innan vi åkte hem.


Då kom vi tillbaka fick er moster ta hand om er syster, jag tog er kusin Ian och gick upp till grannen. Han körde med sin gå vagn på deras uppfart, där är ju asfalt och plattor och fort gick det. Han trillar men är uppe lika fort igen och far vidare. Vi gick sen och hälsade på hönorna. Ian vill gärna krama dem men de är inte så kärvänliga… men han tyckte de var roliga. Er kusin vill inte att er moster ska mysa med er syster, han blir lite sotis. Nu hade hon dock chansen att mysa på. De åker ju hem imorgon och hon måste ju får mysa på lite idag, er mamma kan mysa vidare sen. Jag vill ju mysa med Ian också. Han säger moster nu, eller mister. Vi förstod inte från början att det var moster han sa. Han är så gullig…


Idag åt vi midsommar middag. Er moster var i London på midsommar och missade då midsommar maten. Nu åt vi sill, potatis, gräddfil och gräslök och till det drack vi öl och snaps. Er mamma tog bara en klunk snaps och sen gav jag resten till er pappa. Jag kan nog lika bra bli nykterist. Ian somnade som en stock redan halv åtta och er mamma, pappa och moster satt länge och åt. Vi åt midsommar tårta också, marängtårta med jordgubbar. Vi hann med lite Skippo då er pappa tog hand om Signe. Er pappa gillar inte att spela spel men det gör er mamma så det är bra att det kommer hit någon ibland som spelar spel med mig.


Det blev en tidig kväll, er moster ska köra långt imorgon och vi har varit ute varje dag och är slut i rutan. Man blir trött av att vara ute i den friska luften och då sover man dessutom extra bra.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards