Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Carina - 13 juli 2010 20:45

Er mamma sov dålig i natt. Jag var orolig för att jag inte skulle hinna allt idag. Det är mamma lunch här halv tolv, då ska jag ha lagat mat och fixat fika och dessutom städat undan. Sov oroligt sen sex tiden då även Signe vaken men både hon och jag somnade om.


Er mamma har fortfarande ont i benen. Glömmer ju ibland att ta tabletterna men jag borde inte ha ont. Jag funderar ibland på om det kan vara något annat än ett virus? Jag hoppas inte det och skulle det varit något reumatiskt borde det väl synas på händerna. Det är värre med fibromyalgi, de har det trott att er mamma hade för längesen men jag vill inte utreda det då. Blir ändå lite orolig över att det inte ger med sig. Jag är inte svullen längre, bara lite grann. Fötterna är ändå det smalaste jag har på kroppen. Så det märks fort då de är svullna.


Er mamma och pappa hjälpes åt. Er mamma tog ett bad direkt innan frukost och sen städade vi och plockade undan. Er pappa tog Signe mycket så er mamma kunde koncentrera sig på att förbereda maten och städa och vi hann. Jag var inte klar med maten då de första kom men efterrätten var i ugnen och jag hade börjat med maten. Er pappa höll till lite i tvättstugan och satte lite takpanel.


De kom en efter en och vi gick lite husesyn. De tyckte alla att vi bodde fint. Då alla kommit åt vi och så pratade vi. Er pappa var med och åt mat och sen plockade han undan allt och satte igång diskmaskinen. Det tror inte jag alla pappor hade gjort, då det är mamma lunch. Han tog även hand om Signe då jag lagade maten. Efter en stund åt vi efterrätt och den blev mycket uppskattad. Även nu plockade er pappa undan efter oss. Han var med i lite av snacket men sen gick han och jobbade igen. De åkte hem efter några timmar och det var trevliga timmar. Det är kul att vi kan åka hem och träffas hos varandra och se hur de har det. Er mamma och syster har missat allt för många och bara varit med på två av fyra luncher. Nästa gång ska vi träffas i stan.


Då de åkt hem tömde er mamma släpet och bilen. Er pappa hade tänkt göra det men er mamma behöver muskler och fettförbränning så jag gjorde det. Det tar bara lite längre tid för mig än för er pappa. Nu är det tömt och jag har lite att göra med att packa upp. Vi åt middag och bestämde att vi skulle äta lunch hemma imorgon innan vi åker till stugan. Er pappa ska till ögondoktorn imorgon och det var meningen att vi skulle följa med för ev kan han inte köra bil efteråt. Nu bestämde vi om, er pappa får åka själv och behöver han hämtas får han höra av sig. Det är ju inte kul att behöva väcka Signe för att köra in honom.


Er mamma funderar ofta på våra embryon i Riga. Er mamma vill gärna sätta in två och det vill inte er pappa. Det gör inget för er mamma om det blir två men huvudsaken är att det blir en. Jag tror att det är större chans om vi sätter in två. Hur ska jag övertala er pappa? Vi ska kanske ha en diskussion i helgen, eller på väg upp till stugan?


Signe börjar bli så rörlig. Hon gillar inte att ligga på magen men nu måste vi öva henne mer. De andra barnen ligger högt med huvudet men sena Signe gör det inte. Det märks tydligt i vissa delar att hon är sen och att hon är född förtidigt. Hon växer och frodas och har tagit igen det hon missade genom att komma förtidigt men hon ligger nog ändå sex veckor efter när det gäller utvecklingen. Hon sparkar i alla fall ner fjärrkontroller och det gäller att hålla i te koppen. Hon sparkar ofta i bordet och er mamma är lite rädd för att hon ska skada sig men så verkar det inte vara. Hon äter som en kratta, ofta och lite och sen innan hon lägger sig äter hon igen allt det hon missat. Idag har hon ätit gröt två gånger. Första gången förstod hon inte förrän maten var slut hur hon skulle göra. Andra gången gick det bättre och hon åt mer. Det var er pappa som gav henne gröt båda gångerna.


Vi har också dragit lite el kablar idag och efter att er pappa hade pratat med er farmor bestämde vi att vi inte åker upp förrän på torsdag. Då hinner vi sätta taket i tvättstugan imorgon. Er pappa har haft Signe mycket idag och det gillar er mamma och det gillar även Signe.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards