Alla inlägg den 20 juli 2010

Av Carina - 20 juli 2010 21:15

Idag vaknade er syster klockan sju. Er pappa var redan ute och byggde och er mamma försökte ringa och sms honom utan resultat. Er mamma tyckte det var för tidigt att gå upp. Jag hade henne hela dagen igår och la henne ska jag då även behöva ha morgonmålet? Nej, så jag gick ut och hämtade in er pappa så fick han ge henne mat. Han hade precis kapat färdigt tak bräderna och kom in. Er mamma gick och la sig igen och somnade om. Vaknade då han kom in med henne en och en halv timme senare. De hade ätit frukost med de andra och till slut hade Signe somnat i hans famn.


Er mamma sov tills klockan var nio och då gick jag upp men Signe sov vidare. Jag åt frukost och så letade jag lite sågblad till er farfar. Tog mig en kopp te innan Signe vaknade. Packade ihop våra saker och klädde henne sen åkte vi till stan. Det var mamma träff idag och eftersom det verkade bli regn valde vi ett inomhus kafé istället men nu kl 11 då vi skulle träffas var det sol och härligt väder, typiskt. Vi åt lunch och sen satt vi där i fyra timmar. Det blev en kaka på slutet. Vi har ofta mycket att prata om och ofta gäller det våra barn men idag pratade vi jobb. Det är kul att diskutera, tiden gick fort och då vi gick hem så gick vi inom och kollade sängar. Er mamma ville veta om de hade sängar hemma och vilka i så fall. Hon sa att de hade en svart Brio säng och då tänkte er mamma att den ska vi ha.


Vi åkte hem och er pappa tog Signe en stund. Jag packade ur och tog ner tvätt. Er farmor hade varit så gullig och hängt upp tvätten. Jag föreslog för er pappa att vi skulle åka in till stan efter middagen och handla säng. Han tyckte också att svart verkade fint. Så då vi ätit tog vi Signe och en flaska mat till henne med oss och åkte till stan. Det tog tid hos Baby Proffsen så vi hann inte till några av de andra affärerna. Vi fick vänta för det var fler som hade mycket att handla. Jag valde ett sängskydd med Laban och Labolina på. Vi köpte en kudde med örngott och så en madrass. Det blev dyrt men mormor ska betala.


Vi var på ByggMax och handlade lite och sen till Ica. Er syster somnade i bilen så det gick bra att handla. Er mamma gick själv in på Ica och kom ut med lite mer än vad som var tänkt… det är det bästa med att handla på nätet. Då får man bara hem det man beställer och behöver. Det var kaffe då vi kom hem. Strax efteråt kommer det en bil som smyger förbi oss och ut kommer en tjej. Hon säger hej Joel till er farfar och vi undrade genast vem det var. Det visade sig att det var en kusin till er pappa och de hade inte setts på många år. De hade varit uppe i stugan igår och fått veta att er farmor och farfar var här nere och då åkte de hit. Det var ju jättekul. Vi bjöd in dem på kaffe och de stannade ett par timmar. Det var så kul för vi hade pratat om henne igår då vi såg kort på henne.


Då de åkte satte vi ihop sängen. Då den var på plats provade vi andningslarmet om det fungerade trots den tjocka madrassen. Det gjorde det och oj, vad hon pratade med Laban. Hon låg och kollade på spökena och pratade för fullt. Sprallade och verkade trivas hur bra som helst i sängen. Nu hoppas vi hon sover till halv nio imorgon, minst! Tänk att vår lilla tös har blivit så stor? Det är så svårt att förstå.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards