Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Carina - 1 augusti 2010 16:15

Idag sov er syster ända tills 10.45, hon somnade vid elva. Det är en nattramlare och morgon trött unge vi fått. Det passar er mamma bra men man blir ju lite orolig över om hon lever eller inte då hon sover så länge. Ledin konserten tog väl bra på henne.


Idag satte er mamma in ett foto på Signe i den fina ramen jag köpte med rosa pärlor på. Där ser hon ut precis som en apunge men en söt apunge. Stora ögon, mycket hår, puffiga kinder… hon såg verkligen ut som en apunge då hon var liten. Satte även i foto i hennes fotoalbum hon fick av er mormor. Jag började också lägga in en beställning på foto från extra film. Man fick 40 gratis foto då man beställde så nu ska er mamma beställa en massa.


Er pappa kapade bräder och målade dem till taket i lilla rummet. Er mamma packade upp lådorna från gamla stationen. Det var mycket kläder att rensa upp och er pappa har så svårt för att kasta… han har hur många skjortor som helst undrar när han kommer att använda dem? Er mamma hittade lite roliga kläder som jag glömt bort att jag hade. Snart är alla kläder hemma och det är skönt. Vi har ju i alla fall en garderob att lägga kläderna i. Vi tog ut den tre sitsiga skinnsoffan i uterummet så nu kan vi sätta alla kartonger där ute. Vi använder ju inte det rummet lika mycket längre. Dels är där ingen tv och dels har vi det som förvaring just nu.


Signe satt så fint i barnstolen idag. Hon satt helt rak i ryggen och verkade trivas som fisken i vattnet. Det är bättre för henne att sitta där och äta. Hon kladdar ju ner hela babysittern då hon äter där.


Idag blev er mamma ledsen igen. Det kom på dagen eller kvällen denna gång så vi slapp vara uppe hela natten. Det känns som att er mamma sitter fast med Signe och att jag är fastlåst vid spisen. Det är er pappa som gör alla de roliga sakerna. Dessutom får han alltid göra klart det han ska göra. Er mamma börjar lite här och där och blir aldrig klar. För mitt då jag gör något vaknar Signe och jag får släppa det. Er pappa påpekar dessutom ofta att jag inte är klar… varför lämnade du det bara där? Ja, varför? Er pappa skulle behöva vara hemma själv i tre dagar och känna efter. Först är jag hemma hela dagen och är med Signe och sköter hemmet, sen kommer er pappa hem och då är Signe gnällig och trivs bäst hos sin mamma. Jag blir stressad av att hon skriker hela tiden och det slutar alltid med att jag tar henne och er pappa kan göra vad han vill igen.


Nu hade vi tagit hem saker från stationen och er mamma känner att vi inte kommer bli färdiga då familjen Svensson kommer. Vi har mycket att städa undan och er pappa vill olja altan och sätta tak fast det ser ut som ett bombnedslag. Varför hämtade vi så mycket på stationen säger er pappa? Det är det enda roliga er mamma har. Jag får inte bygga utan jag är bara hemma fru. Nu är det ju så att jag är hemma fru och har valt det men något annat kan jag väl göra.


Er pappa sa att du säger ofta till mig att det ska vara klart då och det ska vara klart då. Ja, jag har kanske inte alltid så mycket koll på att det blir för mycket att vi inte hinner men då måste er pappa säga till. Vad ska jag göra, sätta upp tak eller montera grill? Jag blev egentligen ledsen då jag tyckte att montera grill inte var högst på prioriteringslistan. Jag tyckte vi skulle städa och få i ordning men er pappa sa att du sa att vi ska grilla då vi får gäster.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards