Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Carina - 7 augusti 2010 18:00

Er mamma funderade igår kväll då jag lag mig på min lilla giraff. Den du Gabriel fick av din mormor som jag burit med mig överallt. Det gör jag inte längre och har inte alls samma behov av att ha med mig den. Kan det vara att du har släppt taget om mig Gabriel? Att du ser att din mamma har det bra nu då vi fått lilla Signe. Jag pratade mycket med dig och hade jämt med giraffen men det kom liksom av sig då Signe föddes. Det känns bra för mig att det är så. Jag känner inte att jag övergett dig utan snarare att du har släppt taget om mig. Kanske kan det också vara att er morfar kom till er. Ni är ju tre nu och det är vi med… er mamma tänker hur ofta som helst på er och nu när Maja var här sa hon en dag. Om alla dina barn hade fått leva hade du haft tre barn. Det är faktiskt jätte orättvisst att vi bara har Signe här på jorden.


Vi hade ställt klockan och gick upp strax efter sju. Signe fick sova vidare och vi började packa. Åt sen frukost, börjar bli van vid att få mannagrynsgröt nu varje morgon. Nu åker ju dessvärre vår aupair hem… alla tre faktiskt. Det gick rätt så smidigt på morgonen och vi kom bara iväg en kvart efter planerat. Första stoppet var i Svenstavik där vi behövde tanka. Där lämnade vi också familjen Svensson, de körde före oss och vi bestämde att vi träffades i Västerås istället. Vi gjorde nästa stopp i Ytterhogdal, denna gång vid kyrkan. Vi bytte på Signe och gav henne lite mat. Körde sen till Bollnäs, Signe var otröstlig på väg dit men er pappa fixade med nappen och hon somnade. Hon vaknade dock lite för tidigt men vi höll ut till Bollnäs. Åt där på Max innan vi körde vidare.


Vi tog en annan väg än vad gps valde. Vi körde på små kurviga vägar men sölkorvar framför oss hela tiden. Vi låg bakom en polisbil ett tag som låg 5 km/t under vad det var men efter ett tag körde han in till kanten och släppte förbi oss. Vi var en ganska lång karavan. Men sen vågade man ju inte dra på direkt. Så vi blev lite försinkade både här och där. Signe fick hjälp med nappen igen och vaknade en halvtimme innan vi kom fram. Er mamma hade inte åkt denna väg så det var kul. Det var en ganska bra väg, den blev bättre och bättre. Då vi kom fram checkade vi in och sen duschade er mamma och Signe fick mat. Vi gick ner till stan, regnet hängde i luften och Signe var inte glad. Vi provade med allt till slut fick er mamma ha henne i babybjörn och sen gick det bra i vagnen. Vi åt på Jensens Böfhaus och det var lika gott som vanligt.  Er mamma åt kyckling och Signe sov tills jag hade ätit nästan klart… hon var sen uppe och vandrade runt till alla. Då det var efterrätt fick jag henne att somna i min famn. Jag åt mjukglass med tillbehör och er pappa chokladmousse. Jag fick även Pickwicks mango te och det var längesen. Oj, vad gott det var, er pappa fixade en kopp till, till mig och nu måste jag nog köpa det i Danmark. Det finns inte att köpa som privat person i Sverige.


Då vi gick hem hade det regnat och Signe var nöjd hela vägen hem. Vi stannade i baren och er pappa och Rickard köpte var sin öl. Er syster har hittat tummen idag. Vips så hade hon den i munnen, inte bara en gång utan hur många som helst. Hon håller ju inte nappen själv och det är ju lätt att få in tummen. Hon har inte den som tröst utan för att det kliar i munnen men vi vill inte att hon ska få smak på den.


Då vi satt där i baren kräktes Signe ner er mamma rejält, på kläder, i håret och jag kände hur det rann inne på kroppen. Inte nog med att jag blev nerkräkts utan det lukar illa, undra om det är Semper 2 som luktar extra illa? Så då vi kom tillbaka till rummet fick er mamma duscha igen. Vi tog även in er syster och duschade henne. Det tyckte hon inte alls om, vi trodde hon skulle väcka hela hotellet. Fick på henne pyjamas och ny blöja och till slut blev hon nöjd igen. Hon fick mat och sen somnade hon gott i sin säng. Skönt att vi inte behöver ha vagnen som säng längre. Hon vill gärna kunna flaxa med armarna som farfar.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards