Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Carina - 24 augusti 2010 22:00

Er mamma är förkyld, och har haft problem men snuvigheten. Vaknade tidigt och fick gå upp och snyta mig så jag inte väckte hela familjen. Gick upp två gånger till och sista gången stannade jag uppe. Då var klockan åtta och då kändes det lika bra att vara uppe. Satte på tv och gjorde mig en kopp te. Då den var klar vaknade Signe så klart. Kunde inte låta bli att gå in där och ta upp henne men la henne hos er pappa.


Idag vände sig Signe själv för första gången. Det var i sängen då hon låg där och myste med er pappa. Det är ju lite lättare där men ändå. Hon vill ju gärna vända sig så det kanske kommer snart även på golvet. Hon har problem med en arm som inte vill följa med. Den låg väl på rätta stället idag.


Er mamma har inte varit pigg idag. Men efter frukost åkte jag och hämtade ett paket till Signe, ett bok paket. Er pappa matade Signe under tiden, jag var ju inte borta så länge. Efter det att jag kommit hem var det uppehåll en liten stund och sen dess har det regnat. Regnet det bara öser ner… så idag blev det en inne dag. Skönt att vi har tagit in alla saker från släpet. Er pappa lagade sekretären igår så den kom på plats idag. Inte där den ska vara men inte mitt i gången. Er mamma packade ner den blå korgen, ska sätta ut den på vinden tills det blir ev ett syskon eller två till Signe.


Vi har kollat upp med Riga om chanserna till syskon. Vi har tre ägg i frysen och vi har bestämt oss för att sätta tillbaka två. Chansen att få tvillingar på frysta ägg var 5 % eller det var en ökning på 5 % om vi förstått det rätt. Det är 40 % chans att bli med barn, enligt förra årets statistik på Avakliniken i Riga. Nu blev ju er mamma gravid på första försöket förra gången så det verkar ju inte som att problemet är att bli gravid. Men vi får ju se nästa gång, det går kanske inte lika lätt den gången. Fungerar det inte får vi göra ett nytt försök med färska ägg igen.


Jag gjorde pannkakor idag, så vi kunde frysa in några. Det får bli efterrätt till en soppa en dag. Så kanske vi blir färdiga till att göra det en dag. Vi åt resterna av pizzan och pannkakor till lunch. Vi vägde oss idag och det var inte kul, både er mamma och pappa har gått upp i vikt. Så nu är svångremmen på… blir svårt då vi ska upp till er farmor och farfar i helgen. Vi får i alla fall vara duktiga här hemma. Till middag blev det kotlett och ugnsbakade grönsaker, mums så gott. Signe har inte varit på humör idag. Hon åt rejält med gröt nu ikväll men till lunch gillade hon inte grönsakerna hon fick. Hon sover på konstiga tider, får se hur det blir i veckan. Kanske är det tänder på gång och att det är därför hon är gnällig. Hon gnuggar otroligt mycket i munnen och er mormor tyckte att det såg ut som att det är tänder på gång. Vi får se vad sköterskan säger på måndag då vi ska dit.


Er pappa lade ut första raden med golv i lilla rummet. Han fick åka och handla papper som man har under golvet. Då han kom hem hade han köpt en blomma till er mamma. Det var så gulligt av honom. Jag vet inte om du gillar den men jag tyckte den var söt sa han. Jag sa att bara att du köpt en blomma är gulligt men nu var den också söt. Det var en grön krukväxt och det är bättre än en blommande blomma som bara dör för oss. Vi är lite dåliga på att vattna dem.


Er mamma har tvättat och lagat mat, annars fick jag vila nästan en timme på eftermiddagen. Det tackar jag för, jag var helt slut och tog två Alvedon och somnade. Det gjorde gott för mig fast jag hade kunnat gå i ide nu ett tag. Sittandes i idet, för jag är så snorig. Tror nog att jag har lite feber också men hittar inte termometern. Vi såg en film ikväll, hade spelat in solstorm och den var lite väl läskig för er mamma men det är tur att jag har en sådan stor och stark man. Er mamma trodde faktiskt inte att man skulle nöja sig med en man… trodde alltid att gräset var grönare på andra sidan. Nu vet jag bättre. Jag skulle kunna kramas med er pappa dygnet runt tror jag. De felen jag retar mig på som han har, hade säkert någon annan också haft, ingen är ju felfri.


Signe sov hela tiden då vi såg på film men vaknade då vi borstade tänderna. Hon fick lite mer mat och sen somnade hon i min famn. Då sov redan er pappa. Hon hade lite svårt för att komma till ro men det är mysigt då hon ligger där. Ofta är hon  arg och sprattlig men nu bara hon myste i er mammas famn och då är det extra mysigt att vara mamma.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards