Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Carina - 25 augusti 2010 09:00

Igår satt er mamma och pappa och gick igenom ekonomin. Den är inte så stor då man bygger hus och en är föräldraledig och den andra hemma fru. Nu visar det sig att er pappa får lön så avdraget blir nästa månad, men då får förhoppningsvis er mamma lite lön. Er mammas chef ringde igår och var nog lite nervös över att jag skulle komma tillbaka den 13 september. Jag har sökt semester den 1-12 september då er pappa ska vara föräldraledig den första veckan och sen ska jag ta ut föräldraledig för första gången. Vi ska försöka klara oss på lite pengar, än så länge amorterar vi inte på huset istället satsar vi på att vara mycket hemma med Signe. Vi ska försöka spara ihop pengar i höst till TV och förstärkare men vi lever inte så utsvävande så det ska nog gå bra. Er mamma ska boka en natt på Holiday Club i Åre i november. Det behöver vi efter allt byggande, då ska toan nere vara klar och lånen satta. Fick ett bra erbjudande och där har de en badanläggning så vi kan vila och bada och ta igen oss lite.


Signe har också blivit förkyld. Hon somnade sent igår, hon kom liksom av sig i rutinerna. Vi har inte så mycket rutiner men hon lägger sig och går upp ungefär samma tid varje dag. Nu somnade hon vid midnatt och sen har hon skrikigt flera gånger i natt. Er mamma har sovit som en kratta, behövt hosta och snyta mig hela tiden. Fick gå upp och ge henne nappen några gånger. Er mamma frös så mycket att jag fick gå upp och ta på mig mer kläder, det är inte kul att vara sjuk. Till slut gick jag upp med henne vid fyra tiden. Er pappa kom också upp då och fick ta över, er mamma var helt slut. Jag somnade vid ett-tiden men har varit vaken med jämna mellanrum efter det. Jag tog två Alvedon och gick och la mig igen och somnade om.


Gick sen upp och åt lite lunch, Signe fick lite katrinplommon puré. Hon är hård i magen för första gången så hon fick lite förrätt till tillägget sen. Vi ska nog ge henne mer tillägg nu när hon är lite krasslig, så hon får i sig vätska. Er pappa var och handlade idag, hennes mat tog slut. Vi tänkte börja med välling men nu när hon inte är så pigg är det bra om vi inte provar allt för mycket nytt. Han fick åka till tre affärer innan han hittade Nan 2 och så köpte han nyponsoppa till er mamma. Han köpte även Länstidningen till er mamma.  I mitten på september ska vi börja med dagstidning. Er mamma saknar det och så är det bra att få veta vad som händer i stan. Vi missar så mycket roligheter för vi inte har tidning.


Er mamma fick gjort lite nytta idag i alla fall, med tvätt och uppackning sen Skåne resan. Er pappa lade färdigt golvet i lilla rummet. Efter det kollade han mest på tv apparater på nätet. Er mamma blir så sur då vi har samma diskussioner hela tiden om vilken storlek vi ska ha på tv. Er mamma tycker att det räcker med 40 eller 42 och det gör egentligen även er pappa men de förordar jämt 46. Er mamma blev riktigt sur idag och sa jag vill inte höra mer om vilken tv vi ska ha… nu när jag inte är så pigg blir jag ännu mer lätt irriterad. Jag fixar inte alla detaljer… lyssnar inte bara retar upp mig.


Er mamma fick ännu mer gjort idag och det känns bra. Vi eldade för första gången sen i maj. Er mamma vill bada och det var inte mycket värme kvar i tanken. Det regnar ju bara hela tiden. Signe är inte så pigg. Vet inte om det är för att hon börjar bli förkyld eller om det är tänder. Det är skillnad nu och innan då hon skriker. I början blev man orolig då hon skrek och ville få tyst på henen så fort som möjligt. Nu vet vi att det tar slut… är inte alls lika orolig. Hon får skrika en stund innan vi tar henne. Ibland har hon riktig surläpp och är ledsen på riktigt och då tar vi henne fort, men då hon bara är less får hon vara det ett tag. Jag undrar om hon drömmer mycket, hon skriker mycket på natten. Det gör ingen skillnad om vi tar upp henne för hon sover.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards