Alla inlägg den 14 september 2010

Av Carina - 14 september 2010 10:30

Idag vaknade er syster redan kvart i sju och inte ville hon somna om heller. Hon låg och smågnällde en halvtimme och sen tog hon i rejält. Så vi gick upp men hon började direkt gnugga sig i ögonen så hon var inte färdig soven. Vi gick upp och åt frukost. Efter vi ätit somna Signe igen… medan er mamma hade vaknat och var inte sugen på att gå och lägga sig igen. Detta upprepade sig hela dagen. Hon var uppe en stund, åt lite och sov på tok för lite. Var trött hela tiden men kom aldrig riktigt till ro.


Er mamma plockade undan lite, tvättade och hängde tvätt. Efter lunch ringde jag till May Gull och pratade med henne. Kollade upp väggen om den var bra men den behövs spacklas lite mer så det ska jag göra nästa lediga dag. Man är ju inte ledig bara för man är föräldraledig… vi är uppbokade mycket men vi behöver inte jobba. Vi åkte iväg och handlade då Signe hade sovit en av alla små stunder. Idag kunde man handla rotfrukter för 49 öre kilot om man handlade för mer än 300 kr. Då jag frågade er pappa vad han trodde det kostade, en kasse full med rotfrukter. Kanske 100-150 kr (er pappa är dåligt påläst på priser) men det kostade 3 kr… nu ska det göras rotmos.


Då er pappa kom hem hade redan er mamma börjat med maten. Han fick hänga lite tvätt och tömma diskmaskinen, Signe sov ju då igen. Idag blev det stekt fisk och ärtsås, som jag hittade på fiskpaketet. Jag kokte våra egna mandelpotatisar och det var mycket små potatisar och de sprack så de var inte så lätta att skala. Signe fick också lika god mat som vi fick. Jag gör mat och sen tar jag bort hennes och saltar vår. Hon får kryddad mat men inte saltad. Nu fick hon samma mat som oss och så hade jag kokt äpple till henne, mos utan socker.


Er mamma hade börjat elda tidigare idag för det var ruggigt väder. Regn och blåst, blåste riktigt rejält idag. Så jag gick upp och tog ett bad då er pappa fixade disken. Rakade benen och hade det riktigt bra i badet, ska kanske till riktigt badet på torsdag och då vill man vara fin. Signe har ju varit gnällig hela dagen men nu lyckades er pappa hålla henne glad. Då jag badat klart satte er pappa några skivor i badrummet och sen fick vi besök. Er pappas gamla jobbarkompis som också bygger Fiskarhedenvillan. Han var här i jobb och tittade in, förra gången han var här hade vi inte flyttat in, det var bara ett ytterskal och innertak här tror jag. Så det var kul att han kom och tittade förbi. Han gick på husesyn både ute och inne och sen fikade. Signe satt i stolen och lekte med leksaker och var så nöjd. Hon satt hon honom sen en stund och var hur nöjd som helst.


Då han åkte hem satte er pappa på er syster pyjamas och er mamma gav henne mat. Både er pappa och syster somnade sen gott och er mamma satt uppe och lekte lite med datorn. Min mage är inte bra nu, jag mår illa och är inte hungrig då det är mat men däremellan är jag sugen på allt möjligt. Det var en kamp i affären att inte handla något gott. Jag måste nog dricka mer Aloe Vera. Imorgon ska er mamma träffa honom som jag ska ha dialog utbildningen med och det ska bli spännande. Jag fick den nya boken idag, har bara kollat lite i den men det var inte så mycket ändrat.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards