Alla inlägg den 16 september 2010

Av Carina - 16 september 2010 10:45

Idag åkte er pappa till Stockholm och det var tidigt. Myste lite med honom innan han åkte och sen somnade jag om igen. Er syster vaknade kl sju men då vägrade er mamma gå upp så vi somnade om och vaknade igen kvart över åtta och det är ju mer lagom. Då er mamma tänkte efter gick jag faktiskt och la mig redan halv tio igår för jag var så trött så jag har sovit länge i natt. Då jag sover så länge får jag ont i höfterna. Så upp mer dig…


Vi gick upp och åt frukost. Pratade med er pappa och det visar sig att han har satt fel alla skivorna i badrummet. Upptäckte det imorse men då man tittar in syns det på alla skivor… this side back! Så er mamma kan om hon vill skruva ner dem. Er syster kommer nog snart att vända sig. Hon har inte varit så intresserad nu några veckor men nu ligger hon som en ostbåge och gör sitt bästa. Hennes arm ligger i vägen, hon är väl för stor. För så är det, hon är stor för sin ålder. Det är konstigt att hon växt ifatt och förbi sig så. Hon vägde ju mycket då hon föddes men ändå är ju 2,9 inte så mycket då man är normalt född. Hon har ju växt förbi alla sina kompisar. Nu ska hon bara lära sig att sitta och rulla runt.


Vi klädde på oss för att gå ut efter då er syster vaknat. Då ringde grannen och hade upptäckt att alla bilar var hemma och undrade om vi ville komma på 11 kaffe. Nu var det ju bara Signe och jag men det gick lika bra. Så vi gick dit istället för att ta upp potatis. Då vi var där låg Signe på golvet, då höll hon på med sina fingrar som om hon sjöng Imse vimse spindel. Hon har hittat sina fingrar och även sina fötter. Då man byter på henne tar hon ofta tag i fötterna. Det är dock bara då hon ligger på skötbordet som hon hittar fötterna och tårna. Hade hon hittat dem då hon låg på golvet kanske hon hade vänt sig lättare. Hon kan sitta i barnstolen och ta på sina fingrar precis som om hon just hittat dem, hon är gullig vår lilla unge.


Vi hjälpte grannen med att beställa mat på nätet, vi skapade ett konto och sen får vi väl hjälpa vidare då de väl ska beställa. Er mamma har beställt tidning idag, vi ska få en gratis månad. Två veckor med länstidningen och en med Östersundsposten, vet ju inte vilken vi vill ha. Vi gick hem och då vi kom innan för dörren ville Signe haft mat för en halvtimme sen. Då maten väl var varm skulle hon inte ha… försökte med allt men intresset var noll. Då jag ätit fick hon en flaska tillägg, åt inte så mycket men då hon ätit la jag henne och sen sov hon i två timmar. Då hann er mamma skruva ner ganska många skruvar, minst hälften är urskruvade. Jag har tagit fram timern som jag ska sätta i uterummet och på ovanvåningen, spacklat väggen, det lilla som behövdes. Får slipa det imorgon då det är ljust ute och jag har letat upp sandpapper. Det känns som att jag har fått gjort lite idag, har även röjt i tvättstugan, det är en vanlig förekommande syssla.  Jag undrar varför allt vill slängas in där?


Då Signe vaknade fick hon lite efterrätt och så tog vi på oss och gick ut. Nu började vi ta upp potatis. Det är konstigt att det finns potatis under plantor som knappt syns. Vi skulle förstås haft en grep det hade varit lättare. Dessutom har er pappa sått gräs i er mammas potatisland så det gjorde det inte lättare att få upp dem. Signe gillade inte att sitta still i vagnen så nu har vi i alla fall tagit upp hälften av alla potatis. Vi gick in och myste en stund. Vi satte oss en och åt middag. Inte heller nu ville Signe ha mat. Hon tryckte ut tungan och jag fick inte in någon mat. Öppnade en färdig burkmat till henne och fick i henne några skedar men inte mer. Däremot ville hon gärna ha av mitt äpple. Jag undrar om det är tänder på gång eller vad? Här är gnällig och vill inte äta.


Vi gick och satte oss vid tv, inte i soffan utan på golvet. Idag har hon suttit i stolen utan att ha kudde runt ryggen och nu när vi satt där satt Signe själv. Hon lutar ju ibland hit och dit men däremellan satt hon själv. Jag vågar ju inte lämna henne där men jag försökte ta kort på henne. Då vi tränat klart gick vi till köket och gjorde rotmos. Signe fick sitta i barnstolen sidan om diskbänken och vara med då er mamma skalade rotfrukterna. Hon var inte så glad men hon pratade ljudligt. Medan de kokte myste vi igen. Vi får ju passa på då pappa inte är hemma, vi myser hela tiden.


Signe ville sova men hon måste vara uppe till åtta. Så då rotmoset var färdigkokt hamnade Signe igen i barnstolen vid spisen då jag mosade det. Nu var hon inte alls lika intresserad av att titta men jag lyckades hålla henne ganska lugn tills jag var färdig. Därefter fick hon pyjamas och ny blöja på sig, det brukar vara er pappas jobb men idag då han inte var hemma så fick er mamma även denna uppgift. Vi gjorde sen mat till henne men då var det klippt… hon bara skrek. Det tog säkert en kvart innan jag fick henne lugn och ytterligare en kvart innan hon ville äta. Då åt hon åt hela flaskan och sen somnade hon gott. Hon fick ligga hos mig länge och er mamma bara njöt över att ha min lilla dotter hos mig.


Hon somnade och er mamma städade undan i köket och frös in mat. Skrev i bloggen och väntade på att er pappa skulle ringa. Han ringde till slut och vi pratade en stund. Telefonen pep hela tiden för det inte var något batteri kvar. Så vi pratade inte så länge, men er pappa var trött och er mamma ville också komma i säng.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards