Direktlänk till inlägg 17 september 2010

Käre Gabriel och Valdemar 17 sept

Av Carina - 17 september 2010 11:45

Nu sov Signe länge idag igen… härligt. Er mamma vaknade först halv åtta men då sov hon och sen vaknade jag halv nio och då sov hon fortfarande. Då jag var på toa där uppe hörde jag att hon vaknade och låg och pratade. Vi låg sen och kramades i sängen. Hon är så go vår unge och man kan knappt klarar av att låta bli henne. Vi gick till slut upp och åt frukost. Hon har börjat med en ny idé om att trycka ut tungan så man inte får in skeden. Nu var hon hungrig och tjoade så fort jag inte matade henne tillräckligt fort.


Det fungerar bra nu då er pappa är borta. Nu sover ju Signe bra och vi klara oss själva bra förutom att vi saknar er pappa. Det känns inte så oroligt. Vår vardag fungerar bra och er mamma har ju Signe mycket även i vanliga fall. Nu när jag ska vara borta några dagar nästa vecka får jag väl ge lite tips till er pappa. Det fungerar ju bra för oss men då er pappa ska göra det är det inte säkert att Signe godkänner det. Hon känner säkert att hon kan linda sin pappa bättre kring fingret.


Efter maten gick vi upp till brevlådan och hämtade tidningen och gårdagens post. Nu har vi ju dagstidning och då får vi ju hämta den i tid. Det är regnigt idag så vi fick gå mellan skurarna. Hon somnade inte där men väl då vi kom hem. Er mamma hade en lista på vad jag skulle göra dessa dagar och jag har hunnit en del men inte så mycket. Har gjort annat istället. Vi åt lunch och nu använde er syster tungan för fullt. Det gick inte att stoppa in skeden utan tungan var i vägen hela tiden. Då vi ätit satte er mamma en kanelbulle deg. Då den var klar gick vi ut en sväng. Först tänkte er mamma fuska men det slutade med att jag i alla fall gick hela rundan på 3 km.


Då vi kom tillbaka bakade vi ut bullar. Nu sätter jag Signe nära mig så hon får vara med. Hon satt där och gnällde och till slut kom jag på att hon nog var hungrig. Tog fram lite frukt till henne och hon slukade det. Så jag fick pausa i bullbaket och ge henne en flaska tillägg. Därefter kunde vi fortsätta baka. Många bullar blev det… 122 stycken. Vissa hade jag bara kanel i och i vissa hade jag även äpplemos. Det ska bli spännande att smaka!


Signe åt bättre på kvällen och då åt er mamma rotmos, oj, vad det är gott. Pratade med Linda samtidigt. Jag tycker hon borde komma upp snart och hälsa på oss. Det gick inte att skölja av all disk med varmvatten för det var slut… så er mamma fick börja elda. Jag fick gå ut och hämta mer och Signe låg snällt på golvet. Sen var hon med i köket igen, hon sitter i stolen och leker med sina leksaker. All disk hamnade i diskmaskinen och jag plockade undan allt utom bullarna. Ville att er pappa skulle se dem…


Er pappa kom hem och gullade med Signe. Vi fikade och sen tog han på er syster pyjamas och så skulle han ge henne välling. Det gick bra till en början men sen gnällde hon för mycket och er mamma tog över. Så er pappa fick fortsätta stoppa bullar i påsar. Signe drack upp vällingen och somnade så gott i er mammas famn. Jag la henne och hjälpte er pappa. Han tog ut bullarna till frysboxen för det er fullt i frysen. Vi kollade sen på valdebatten innan vi gick och la oss.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards